4 листопада своє професійне свято відзначають залізничники України. Попри високі досягнення сучасного технічного прогресу, залізничний транспорт й досі залишається одним із найпопулярніших засобів перевезення пасажирів та вантажів, і його роль в нашому суспільстві – велетенська. Працівники залізничного транспорту – це сотні різних професій, які вимагають високої підготовки, відповідальності, компетентності, адже за багатьма з них стоять безпека та здоров’я тисяч людей.У цьому на усі сто відсотків переконаний начальник залізничного вокзалу станції Тернопіль Михайло Жуков, який присвятив роботі на залізниці вже 34 роки свого життя.

Професійний шлях розпочинав з простого механіка. В 1977 році, після закінчення залізничного технікуму, приїхав з Буковини до Тернополя і працював майстром рефрижераторно-вагонного депо (тепер – депо з ремонту залізничної техніки та обслуговування пасажирських вагонів). Згодом у щаблях професійної кар’єри Михайла Парфенійовича – робота начальником пасажирського депо у Чернівцях. У 2006 році доля знову закинула його в Тернопіль, де отримав призначення на посаду начальника вокзалу.

Як переконаний пан Михайло, керівник повинен бути в курсі усіх справ, що відбуваються в нього на підприємстві, аби вчасно реагувати та їх вирішувати. Робота його вимагає ненормованого графіку, оскільки трапляються непередбачувані ситуації, і часто у їхньому вирішенні допомагають вміння блискавично приймати рішення та здобутий досвід.

У день професійного свята ексклюзивно для «Тернопільської липи» начальник залізничного вокзалу Михайло Жуков розповідає про нововведення, які чекають на пасажирів станції Тернопіль, і, звичайно, про День залізничника.

– Пане Михайле, що змінилося для тернополян із нещодавнім рішенням «Укрзалізниці» про відміну курсування деяких поїздів?

– Загалом буде скасовано вісім пар поїздів. Уже з 1 листопада відмінили рух потягів № 675-676 «Шепетівка-Івано-Франківськ» та «Івано-Франківськ-Шепетівка». З 6 листопада припиняють свою роботу маршрути № 45-46 «Львів-Адлер» та «Адлер-Львів», а з 9 листопада – № 127-128 «Кременчук-Знам’янка-Львів» та «Львів-Знам’янка-Кременчук». Також з 9 листопада скасовується рух потягу № 22 «Львів-Маріуполь», який досі курсував по непарних днях, а от №70 «Львів-Маріуполь», що працює по парних, залишається.

Причина такого рішення керівництва «Укрзалізниці» – нерентабельність цих потягів через недостатню «заселеність». Як на мене, це не створить незручностей для пасажирів, оскільки завжди є варіанти, щоб дістатися до потрібного пункту призначення іншими потягами. До речі, незабаром, переймаючи європейський досвід, у нас введуть швидкісний рух. Відтак, до Києва, як і у зворотному напрямку, можна буде доїхати лише за чотири години. Отже, потяг «Львів-Київ» – цей, як кажуть, «готель на колесах», відживає своє. Разом із тим, як на мене, приємною новиною для місцевих мешканців буде запровадження з 26 листопада курсування поїзда №350 «Тернопіль-Харків» через Київ. Тож, до Харкова тернополяни матимуть поїзд прямого сполучення. Цей поїзд, де близько 800 пасажирських місць, майже повністю зможе забезпечити потреби пасажирів з Тернопільської області.

Хоча час покаже, чи приживуться і виправдають себе такі нововведення. І якщо скасування тих чи інших потягів створить для людей певні незручності, то їх, звичайно, знову буде відновлено, адже «Укрзалізниця» працює задля покращення умов обслуговування пасажирів. І поки що в подальшому зміни в розкладі руху поїздів дальнього сполучення не плануються.

Стосовно новорічних свят, то ще рано говорити про кількість додаткових потягів, що курсуватимуть через Тернопіль. Але, гадаю, як і в попередні роки, будуть введені поїзди з Тернополя до Києва і до Одеси.

А щодо інших нововведень, то «Укрзалізниця» планує закупити новий рухомий склад корейського виробника, який може прямувати зі швидкістю 160 км/год, тоді як максимальна швидкість діючих поїздів – 120 км/год.

А які новації виникли із продажем квитків?

– З 1 листопада керівництвом «Укрзалізниці» запроваджено поетапний продаж квитків на всі напрямки. Скажімо, перший вагон потягу № 98 «Львів-Київ» має 36 купейних чи 52 плацкартних місця. Як відомо, попередній продаж квитків здійснюється за 45 діб. Отож, спочатку продаються квитки в перший вагон, тоді – в другий і так далі: коли у вагоні залишається дев’ять вільних місць, автоматично вмикається система продажу квитків у наступному. А за три доби до відправлення поїзда можна буде придбати квитки в усі вагони. Сподіваємося, що такий продаж квитків дозволить більш ефективно використовувати рухомий склад залізниці, оптимізувати маршрути, аби вагони не їздили напівпорожніми. Однак це нововведення не стосується поїздів московського напрямку, і тут пасажири й далі матимуть можливість придбати квиток на будь-яке місце, у будь-якому вагоні.

– Кілька місяців тому Львівська залізниця скасувала пасажирський поїзд підвищеного комфорту «Львів – Тернопіль».

– Ми запустили цей, так званий, рейковий автобус як експериментальний. І відмінили його через недоцільність використання поїзда на дизельній тязі на електрифікованій дільниці. Окрім того, він користувався попитом переважно серед студентів і лише у вихідні дні.

З якими проблемами доводиться зараз стикатися залізниці, що плануєте на майбутнє?

– Якщо промислові підприємства зникають, не витримуючи вимог реалій, то залізнична галузь працює, як злагоджений добротний механізм, адже потреби у перевезенні пасажирів і вантажів не вичерпується. Звичайно, за двадцять років Незалежності на «Укрзалізниці» відбулося чимало змін. Хоча прикро, що за цей період мало уваги приділялося стану рухомого складу залізниці, який потребує нагального оновлення. Сьогодні пасажирські перевезення є збитковими, і виживаємо за рахунок дотацій на вантажні перевезення. Разом із тим, керівництво «Укрзалізниці» та Львівської залізниці докладає усіх зусиль, щоб вагони, які курсують на лінії, відновлювалися і проходили капітальний ремонт, покращувалися побутові послуги для обслуговуючого персоналу та сервіс пасажирських перевезень.

Якщо ми хочемо крокувати в ногу з часом і до європейських стандартів, звісно, необхідно запроваджувати нові технології в залізничній галузі. Скажімо, готуючись до Євро-2012, наші працівники, зокрема, квиткові касири, чергові по вокзалу, проходили курси з вивчення іноземних мов. Тож, вони зможуть спілкуватися з іноземними пасажирами англійською та німецькою.

В 2012 році керівництво Львівської залізниці планує придбати для Тернопільського вокзалу нове електронне табло, що сповіщатиме пасажирів про розклад руху поїздів, оскільки пристрій для виведення інформації, який наразі є в нас, – давно застарілий. Також наступного року маємо намір «освіжити» фасад вокзалу, зробити деякі добудови для створення комфортних умов як для пасажирів, так і самих працівників. Загалом, нагальні проблеми вирішуємо в робочому порядку спільно з керівництвом Львівської залізниці та «Укрзалізниці».

– Чим відрізняється цьогорічне професійне свято залізничників?

– Цього року 4 листопада, окрім Дня залізничника, будемо святкувати 150-річчя Львівської залізниці, адже перший потяг до Львова прибув з Відня саме в 1861 році. Отож, урочистості та святковий концерт з цієї нагоди сьогодні о 14 годині розпочнуться в Будинку залізничника. А власне святкування 150-річного ювілею Львівської залізниці пройде в понеділок, 7 листопада, у Львові.

Отож, користуючись нагодою, вітаю усіх працівників залізничної галузі з професійним святом, і бажаю їм та їхнім родинам наснаги, щастя і міцного здоров’я!

Юля Квітка

Тернопільська Липа

Від admin