Відтепер у Тернополі на прийом до лікаря можна записатися через Інтернет. Таке нововведення, як запевняють чиновники, дозволить покращити рівень обслуговування населення, зекономити власний час і уникнути довгих черг під кабінетами медиків. У такий спосіб запровадили електронний реєстр пацієнтів і пластикові картки на прийом до лікаря, у яких буде міститися інформація про людину та історія її хвороби.
Наразі пілотний проект, вартістю 100 тис. грн., запустили на базі Тернопільської комунальної поліклініки №1. Його безкоштовно розробило дочірне підприємство датської компанії «WebAdvancers». Тоді, як на запровадження такої електронної системи лише в одній лікарні знадобиться майже 800 тис. грн., а їх у Тернополі – три.
Скільки коштів буде виділено з міського бюджету наступного року для продовження реалізації цього проекту, – посадовці не беруться сказати. Судячи з їхніх слів, більше надій вони покладають на кошти інвесторів.
Презентація Тернопільської медичної інформаційної системи відбулася 8 листопада в Українському домі “Перемога”.
– Це безпрецедентний проект, оскільки вперше вводиться у державних та комунальних закладах охорони здоров’я. Зазвичай він практикується у приватних закладах великих міст України. Як перший етап запровадження медичної інформаційної системи, – запуск із сьогоднішнього дня електронної реєстрації пацієнтів, – каже начальник відділу охорони здоров’я та медичного забезпечення Ростислав Левчук. – Протокол про наміри спільних дій щодо впровадження Тернопільської медичної інформаційної системи було підписано в червні між міською радою та дочірним підприємством датської компанії «WebAdvancers».
Разом із запровадженням електронного запису на прийом до лікаря будуть введені пластикові картки, де буде інформація про пацієнта та історія його хвороби. Надалі планується, що вони повністю замінять паперові картки, хоча останні ще не втратять свого функціонального значення.
– Використовуючи пластикову картку, людина матиме можливість зареєструватися на прийом до лікаря через Інтернет, не відвідуючи заклад. Її вартість становитиме близько п’яти гривень. Поки що розроблено пробні тест-картки. Загалом медична інформаційна система дуже гнучка, яку можна буде легко коригувати залежно від потреб. Також вносити відповідні зміни зможуть і самі лікарі. Система передусім сприятиме упорядкуванню процедури реєстрації пацієнтів на прийом до лікаря, – запевняє директор дочірнього підприємства датської компанії “WebAdvancers” Борис Татарнюк.
Для електронного запису на прийом до лікаря, потрібно зайти на веб-сторінку системи за адресою www.zdorov.te.ua і зареєструватися.
На головній сторінці справа, вверху, знаходиться меню, що складається з наступних команд: “реєстрація”, “особистий кабінет” і “допомога”.
Спершу курсором слід обрати першу команду, пояснюють фахівці, після чого з’явиться екранна форма, яка показує список працюючих лікарів і їхній робочий графік. Внизу сторінки синім кольором позначено кількість вільних місць для запису на прийом. Якщо людина не знає, хто її дільничий лікар, їй потрібно ввести свою адресу, й система покаже необхідну інформацію. Також можна вказати додаткові дані, скажімо, причину прийому до лікаря. Після підтвердження своїх намірів, пацієнт отримає електронний варіант талону, який можна роздрукувати на принтері як вдома, так і в реєстратурі медичного закладу. Інформація про електронний запис автоматично потрапляє до реєстратора, лікаря та завідувача відділення. Відтак, лікар може відстежувати графік прийому пацієнтів не лише протягом дня, а й упродовж цілого тижня і навіть місяць.
А от команда “особистий кабінет” допоможе людині переглянути всі свої візити до лікаря, а “допомога” – надасть інформацію про саму реєстрацію у системі.
Натомість людям похилого віку й тим, хто немає доступу до Інтернету, чиновники і проектанти радять записуватися на прийом до лікаря звичним способом – за допомогою телефону чи вже безпосередньо у самій лікарні. При цьому вони не відкидають можливості виникнення складнощів на початках освоєння такої системи, проте, мовляв, потрібно наслідувати досвід Європи. Якщо ж виникнуть непорозуміння, їх будуть вирішуватися, за їх словами, на місці – в реєстратурі.
Чи виправдає нововведення сподівання місцевих посадовців, наскільки вона буде ефективною і не створить зайвих клопотів як для пацієнтів, так і для працівників медичного закладу, – засвідчить час.
Юля Квітка