У сучасних умовах служба зайнятості реформується у соціальну сервісну установу, кожен клієнт якої отримує соціальні послуги з урахуванням індивідуальних особливостей. Так, із січня 2019 року у місцевих підрозділах служби зайнятості Тернопільщини частина працівників виконують функції реєстратора та кар’єрного радника. У квітні-червні цього року до виконання функцій реєстратора долучились і директори райфілій обласного центру зайнятості та Тернопільського міськрайонного центру зайнятості.
У визначений в графіках прийому час, директори особисто працювали з громадянами, які зверталися до служби зайнятості: ознайомлювали з актуальними вакансіями та здійснювали підбір підходящої роботи, надавали консультації, здійснювали реєстрацію шукачів роботи та їх первинне профілювання.
Директори філій поділились враженнями про такі прийоми громадян.
«Саме керівник має першочергово володіти механізмом обслуговування клієнтів служби зайнятості, надання їм адресних соціальних послуг, знати про проблеми та складнощі, що виникають у шукачів роботи та у працівників служби зайнятості під час обслуговування клієнтів, – зауважив директор Чортківської районної філії Тернопільського обласного центру зайнятості Михайло Шевчук. – Основними завданнями реєстратора є з’ясування можливостей працевлаштування людини, інформування про послуги служби зайнятості, професійне навчання, можливості участі у громадських та тимчасових роботах, допомога в пошуку роботи. У разі відсутності роботи, яка відповідає професійному досвіду клієнта, реєстратор призначає зустріч з кар’єрним радником, який надалі буде опікуватись працевлаштуванням клієнта».
Підтримала експеримент й директор Лановецької районної філії ОЦЗ Світлана Філюк. Вона зазначила, що досвід виконання функцій адміністратора-реєстратора в подальшому доможе їй у роботі та прийнятті управлінських рішень.
«Під час виконання функцій реєстратора розвивається моя власна компетенція як керівника філії. Це можливість побувати в конкретних робочих ситуаціях, в яких перебувають фахівці філії – реєстратори. За час роботи реєстратором я поспілкувалася із 7 краянами, 5 – зареєструвала і провела первинне профілювання оцінки можливостей їх працевлаштування на місцевому ринку праці; 4-м – вдалося знайти прийнятні місця праці, 1 – був направлений до кар’єрного радника», – розповіла Світлана Філюк.
Такі прийоми громадян дають можливість більш компетентно надати практичну допомогу фахівцям філій при виникненні різних ситуацій та вжити заходів із запобігання виникненню конфліктів; отримати практичні навички спілкування, встановлення та утримання контакту з різними клієнтами, – поділилися враженнями директори районних філій Тернопільського обласного центру зайнятості та Тернопільського міськрайонного центру зайнятості.