Професіонал зі зв’язків з громадськістю в своїй роботі поєднує творчий підхід, стратегічне мислення та вміння переконувати, і здатен впливати на кожен аспект бізнесу. Враховуючи необхідність і складність цієї професії, ваш шлях у сфері зв’язків із громадськістю може бути захопливим, надзвичайно прибутковим та повним чудових можливостей для кар’єрного росту. Сподіваємось, вам буде корисно дізнатися, з чого можна почати та як розвиватися у сфері PR, щоб знайти роботу в цій галузі, як і якими озброїтися ресурсами, знаннями та уміннями, щоб підвищити свої шанси знайти роботу. Тут ми поговоримо про вибір освіти: вища, друга вища, або курси PR, про перші кроки в обраній професії та про корисні знання та навички. Зокрема ОСВІТНЯ IT ПЛАТФОРМА SIGMA SOFTWARE UNIVERSITY пропонує курс PR менеджер який допоможе вам легко і без зайвих втрат увійти в професію.

Значення PR у сучасному бізнесі.

Успішне ведення бізнесу у сучасних умовах, крім виробництва першокласних продуктів та/або надання високоякісних послуг, ще потребує постійного підтримання позитивних відносин зі своїми покупцями, клієнтами, партнерами та широким загалом. Ці відносини – зв’язки з громадськістю (PR, укр. “піар”) – часто мають вирішальне значення для будь-якого бізнесу, який хоче привернути до себе увагу медіа, збільшити свою видимість на ринку, позитивно вплинути на думку споживачів, зберегти гарну репутацію та зрештою підвищити цінність власного бренду.

З чого почати. Освіта, досвід.

   0. Як не дивно, але насамперед було б корисно добре розуміти, чому ви хочете працювати саме в PR.

Вам знадобиться сильна і чітка мотивація, щоб досягти успіху і не кинути розпочате на пів-дорозі, втративши час і ресурси. Крім того, на першій же співбесіді в біль-менш серйозну компанію вас обов’язково про це запитають, і ви маєте дати відповідь. Тому спершу дізнайтесь більше про цю професію, прочитайте декілька статей, початкових підручників, подивіться профільні вебінари, прослухайте лекції, поспілкуйтесь з фахівцями, що вже працюють в цій сфері.

  1. Навчання, вища освіта, додаткова вища, курси PR.

 Є декілька шляхів навчання піару. Ви можете знайти освіту, повністю присвячену цій галузі, або аналогічну спеціальність в галузі комунікації, журналістики, управління бізнесом. Це може бути як окрема освіта, так і частина спільного курсу з маркетингу чи інших аспектів бізнесу. Це може бути додатковий курс, або окремі курси на базі вищої освіти для охочих змінити спеціальність. Це особливо підходить для тих, у кого є споріднена освіта, наприклад в області ЗМІ, маркетингу або внутрішніх комунікацій.

Також вам можуть стати у пригоді окремі навчальні PR курси. Онлайн навчання піар менеджера без відриву від основної роботи, або курси PR менеджера в поєднанні зі стажуванням в цій галузі. Це дасть вам можливість спробувати себе в новій професії і додаткові переваги при вступі, якщо ви вирішите пізніше здобути відповідну вищу освіту.

  1. Отримуйте досвід.

Ви можете почати зі стажування в комерційних або державних організаціях, волонтерства у суспільних об’єднаннях, фрілансу як зовнішній консультант, роботи у невеликих компаніях, які потребують тільки одного фахівця. Також ви можете створити власний суспільний проєкт, чи долучитися до вже наявного. Створення блогу або профілю в соціальних мережах, присвяченого певній темі, та публікації власних статей в сторонніх медіа підкреслить вашу ініціативу і дасть вам початковий досвід у PR.

  1. Розвивайтесь та підвищуйте кваліфікацію.

Створюйте мережу особистих зв’язків, відвідуючи відповідні заходи та підтримуючи зв’язок через різні соціальні платформи. Розвивайте і підтримуйте позитивні відносини з окремими журналістами та медіакомпаніями, торговими представниками, рекламодавцями, клієнтами, тощо.

Розвивайте комунікативність, навички усного і письмового спілкування. Навички слухання, збереження спокою під тиском та контрольованої мови тіла. Відвідуйте співбесіди, віртуальні ярмарки вакансій, семінари, курси комунікації, дискусійні клуби, спілкуйтесь. Вивчайте технології написання текстів. Ефективний пресреліз вимагає чітко виражених ідей, дотримання внутрішньої логіки та цілісності. Розвивайте стратегічне мислення та масштабний підхід, вони допоможуть вам бачити проблематику компанії в цілому та адекватно і ефективно вирішувати складні задачі.

Ваші профілі в соціальних мережах (Instagram, Twitter, LinkedIn і т.д.), як і раніше, є відмінним способом зв’язку з компаніями і показують, що ви йдете в ногу з часом. Але для керування Інтернет-репутацією недостатньо просто орієнтуватись в інтернеті. Компанії все частіше шукають фахівців, які можуть добре спілкуватися, з кваліфікацією з англійської мови, історії, філософії, та з гарним розумінням цифрового маркетингу.

Використовуйте медіа та будьте соціально підковані, важливо бути в курсі того, що відбувається в новинах та трендах в Інтернеті. Стежте за агентствами в соцмережах, щоб бути в курсі поточних тенденцій та напрямків, у яких рухається галузь.

Ми сподіваємось, що цей матеріал допоможе вам зорієнтуватися в перших кроках на шляху до успіху в обраній професії, у виборі форми навчання – вища освіта, курси PR, чи інші форми, та у ефективному розставленні пріоритетів. Радимо також поцікавитись можливостями онлайн-освіти які надає освітня IT платформа Sigma Software University, що крім навчання піару пропонує і деякі інші спеціальності, зокрема курси програмування онлайн.

 Бажаємо вам успіху!