Голова Тернопільської ОДА Володимир Труш та начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Довгошия підбили підсумки “Великого будівництва-2021» на Тернопільщині.
«100% наших об’єктів мають укріплену основу»
Тернопільська область у 2021 році отримала рекордну протяжність комфортних та якісних доріг. Як відзначив Володимир Труш, верхній шар покриття влаштовано на 277,2 км автошляхів державного значення. Це 259,6 км поточного середнього ремонту і 17,6 км капітального ремонту. І за цим показником наша область займає друге місце серед усіх регіонів України.
«Велике будівництво-2021» охопило 12 доріг різного значення.
– За єдиним принципом ремонтувалися дороги як міжнародного, так і територіального значення. 100% наших об’єктів мають укріплену основу, товщина якої коливається від 16-ти до 22 см (у залежності від категорії дороги). Для порівняння, загалом по Україні укріплену основу мають 85,3% об’єктів. На укріплену основу ми влаштовуємо два, а на дорогах 1-ї категорії – три шари асфальтобетону. Товщина конструктиву в нас коливається від 31-го до 45 см.
Також зазначу, що у двох населених пунктах ми повністю замінювали у рамках капремонту комунікації під дорогою. У Бережанах це вже завершено, у Підволочиську заміна комунікацій буде продовжена у 2022 році. Конструктив дорожнього одягу в цих населених пунктах сягнув до півтора метра, – повідомив Микола Довгошия.
Готовність «Дороги єдності» складає 97%
«Дорога єдності» М-30 Стрий – Ізварине є флагманом президентської програми «Велике будівництво» у цьому році.
– Ремонтували 66,3 кілометра дороги від межі з Івано-Франківською областю до міста Тернополя. Поточним середнім ремонтом охоплено 48,7 км, капітальним – 17,6 км. Роботи на 66 км фінішували, тобто зроблено 97% від запланованого. У наступному році в межах міста Бережани буде влаштовано освітлення, тротуари, розмітку та завершено ремонт одного моста. Крім ремонту покриття, лагодили 13 штучних споруд у складі дороги. Ще один міст у селі Городище капітально відремонтовано за окремим тендером, – сказав пан Довгошия.
На балансі Тернопільської САД перебуває 106,3 км дороги М-30. Частину від міста Тернополя до межі з Хмельницькою областю та 1,2 км в межах м. Бережани було відремонтовано у 2018 році. Цьогоріч дорожники облаштували вздовж раніше відремонтованої ділянки інфраструктуру: тротуари, зовнішнє освітлення у населених пунктах та встановлюємо огородження. Ба більше, місто Тернопіль та Смиковецьку ОТГ з’єднано першою в області пішохідно-велосипедною доріжкою.
На 99% відремонтовано дорогу Тернопіль – Заліщики
– Автодорога М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече – це перехідний об’єкт із 2020 року. Від Тернополя до Заліщиків, а це 84 км, вже влаштовано верхній шар асфальтобетону, нанесено розмітку. Останній відрізок, де будуть роботи у наступному році – у межах міста Заліщики. Там залишилося провести ремонт на 700 метрах перехідної ділянки, яка спільними зусиллями через Кабмін була передана нам на обмін, а також виконати освітлення, бар’єрне огородження і розмітку, – мовив Микола Довгошия.
На ділянці у межах Теребовлі буде проведено капремонт. На ці роботи буде оголошено окремий тендер, зауважив керівник тернопільської САД.
Головний туристичний маршрут готовий на 95%
Усім відомо, що туди, де є добра дорога, хочуть їхати люди. Тернопільщиною проходить головна транспортна артерія на гірськолижні комплекси у Карпатах. Її власне в турборежимі ремонтували упродовж року, що минув.
– Готовність дороги Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль – 95%. Цей туристичний маршрут ми відновили на всій протяжності до межі з Прикарпаттям. Довжина ділянки – 73 км. Вся дорога у верхньому шарі покриття та з розміткою. У наступному році завершимо встановлення освітлення та тротуарів від Монастириськів і до межі області, збудуємо підпірні стінки у Струсові та за окремим тендером капітально відремонтуємо міст на обході Бучача, – зауважив начальник обласної Служби автомобільних доріг.
«Ми зробили головне – забезпечили комфортний проїзд!»
Як і обіцяли тернопільські дорожники на початку 2021 року, відновлено найбільш знищені маршрути щодо яких надходили численні (понад тисячу) скарги мешканців Тернопільщини.
– Ми зробили головне – забезпечили комфортний проїзд! Більше 30 років їх ніхто не ремонтував, по них практично не було проїзду. Вони відновлені і стали повністю проїзними. Це дороги: Т-20-02 Тернопіль – Скалат – Жванець від Смиківців до Гримайлова; Т-09-03 Галич – Підгайці – Сатанів від Гримайлова до Сатанова, а також від Теребовлі до Дарахова; Т-20-16 Бучач – Товсте від Трибухівців до Язлівця і від Товстого до Поділля, – розповів Микола Григорович.
Роботи на всіх цих об’єктах будуть продовжені у наступному сезоні.
Також тернопільські дорожники де відремонтували, а де ще ремонтують важливі для економіки Тернопільщини маршрути: 17 км дороги Р-39 Броди – Тернопіль, 8,9 км Т-20-10 Збараж – Підволочиськ (плюс капремонт 2 км у Підволочиську), 20 км Т-20-01 Бучач – Чортків – Скала-Подільська та 6 км Т-20-20 Мишковичі – Дружба.
Тернопільщина – серед 4-х областей, в яких відремонтовані всі міжнародні дороги
– За результатами 2 років програми «Велике будівництво» нове покриття – на всіх міжнародних коридорах у межах Тернопільської області та на одній національній, а це понад 400 кілометрів. Якщо порівняти з 2015 роком, тоді було відремонтовано рівно нуль кілометрів. Крім того, ремонтуємо територіальні автошляхи до туристичних, рекреаційних та промислових вузлів області. Тернопільщина – серед 4-х областей-лідерів у цьому плані. Також основна мережа доріг відновлена у Вінницькій, Полтавській, Івано-Франківській областях, – не без захоплення повідомив Володимир Труш.
А ще 2021-й на Тернопільщині був роком ремонту мостів.
– Відремонтували рекордну кількість штучних споруд. Загалом у рамках «Великого будівництва» відновлюємо 28 мостів. На 24-х із них роботи вже завершено. Це вп’ятеро більше, ніж за всі роки Незалежності разом узяті! На ремонт кожної штучної споруди або проводився окремий тендер, або її відновлення було включено у тендер із ремонту дороги, на якій вона розташована. Знакові завершені об’єкти: міст у Лисівцях на дорозі Р-24 Татарів – Косів – Коломия – Кам’янець Подільський; міст перед селом Городище на дорозі М-30 Стрий – Ізварине; шляхопровід у селі Воля на дорозі М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече; шляхопровід на об’їзній м. Чорткова (дорога М-19). Це великі мости, які були відремонтовані в 2020-21 рр., – сказав голова Тернопільської ОДА.
Дбають дорожники і про інфраструктуру в населених пунктах, через які пролягає ремонтована дорога.
– За програмою “Велике будівництво” відновлюємо не лише проїжджу частину: у межах населених пунктів встановлюємо нове освітлення, облаштовуємо тротуари, огородження. Ми замінюємо дорожні знаки, встановлюємо бар’єрне огородження, водовідведення. Сумарно на всіх об’єктах ремонту 2021 року влаштували: 28 км нового освітлення, 48 км тротуарів, 31,8 км бар’єрного огородження, 1,3 км дельтаблоків. Також у цьому році відремонтовано 8 майданчиків для відстою фур. Зокрема, на М-19 це майданчик біля «Орисі», на об’їзній Копичинців, біля заправки Wog на об’їзній міста Чорткова; на М-30 – це майданчик біля кафе «Дубки» за Бережанами і на Н-18 – великий майданчик у Комарівці тощо, – зауважив Микола Довгошия.
У 2021 році успішні громади Тернопільщини продовжили долучатися до ремонту державних доріг у своїх межах. Усього реалізували 6 проєктів співфінансування. Наприклад, у партнерстві з Великоберезовицькою громадою відновлено 6 км дороги Т-20-20, яка пролягає через Мишковичі. Перші 3 мільйони гривень громада вже перерахувала Службі автомобільних доріг і планує виділення ще 2 мільйонів. Об’єкт включений у програму «Велике будівництво», причому держава на його реалізацію виділила 60 млн. грн.
На Тернопільщині облаштовують три майданчики для автоматичного зважування фур
Окрім власне ремонтних робіт, представники місцевої влади і дорожники зацікавлені, щоби не руйнувалося дорожнє покриття.
– Якщо температурні режими мають показники, які більші за нормативи для експлуатації доріг, мною видається розпорядження щодо обмеження руху великогабаритного транспорту по області у «час пік». Також закуплено три автоматичних системи зважування. Це інтелектуальна система WIM, яка є першою ланкою автоматичного штрафування «перегрузів». У Тернопільській області вже встановили перший майданчик для автоматичного зважування фур, а в січні таких буде три, які спершу запрацюють у тестовому режимі. Перший в області WIM знаходиться на трасі М-30 Стрий – Ізварине за селом Лісники. Майданчик перекриває дорогу по всій ширині, а фіксація руху здійснюється цілодобово. Навантаження на кожну вісь вимірюється як мінімум у трьох послідовних точках. Автоматично зчитується номерний знак, габаритні розміри, загальна маса, навантаження на кожну вісь та кожне колесо окремо, кількість осей, швидкість руху тощо. Для нас це важливо, адже збудувати чи відремонтувати дорогу – це одне, а вберегти її від руйнування – це інше і теж актуальне питання. Дивимося правді в очі, у даному випадку це була корупційна складова. Ми завжди бачили, коли фури стоять на узбіччі перед місцями комплексного габаритно-вагового контролю, туди ніхто не їхав, автомобілі очікували, коли ці комплекси поїдуть. Нова система дану ситуацію унеможливлює, адже вона працює без втручання людського фактора, – сказав Володимир Труш.
Амбітні плани на 2022 рік
На досягнутому дорожники зупинятися не збираються. Загальний план на наступний рік – ремонт 230 км доріг та 30 штучних споруд.
– У 2022 році маємо завершити всі перехідні об’єкти та здати їх в експлуатацію. Плануємо відремонтувати дорогу Р-43 Тернопіль – Ланівці на всій протяжності. На сьогодні завершується проєктування і в січні оголосимо торги безпосередньо на виконання робіт. Почнемо будівництво північно-східного обходу Тернополя на викуплених 72 земельних ділянках, а також доріг: Т-20-06 Городище – Зарваниця – Бучач, Т-20-04 Бережани – Підгайці – Монастириська, Р-24 Татарів – Коломия – Кам’янець-Подільський, Р-26 Острог – Кременець (у межах Шумської громади). Також у планах будівництво транспортної розв’язки у двох рівнях на перетині доріг Р-41 і Р-39. Це перехрестя Чистилів – Біла, де має місце велика кількість аварій. Нині по цьому об’єкту завершуються передпроєктні роботи (техніко-економічне обґрунтування) і за сприятливих умов теж у січні оголосимо торги на виконання робіт. Також продовжимо відновлення мостового господарства. Передбачено ремонт усіх мостів у складі ділянок доріг, – підсумував начальник обласної Служби автомобільних доріг.
Джерело: Тижневик “Номер один”