437,5 кілометра автошляхів державного значення в регіоні отримали нове покриття за останні два роки. Лише протягом березня-листопада 2021 року верхній шар асфальтобетонного покриття нанесено на 275,4 км.

Для порівняння, у 2019 році поточний середній ремонт провели на 17,8 км державних доріг Тернопільщини. У 2015 році не відновили взагалі жодного кілометра. За 2 роки програми Велике будівництво на Тернопільщині відремонтовано 22 мости — це більше, ніж за усі роки Незалежності. Відновлення ще 6 буде завершено до кінця року.

Про це доповів Прем’єр-міністру України Денису Шмигалю заступник голови Укравтодору Андрій Івко під час робочої поїздки у Тернопільську область.

«За результатами 2 років програми Велике будівництво, нове покриття буде на усіх міжнародних коридорах в межах Тернопільської області та на 2 основних національних. Крім того, ремонтуємо 5 територіальних автошляхів до туристичних, рекреаційних та промислових вузлів області.

Майже 30 років транзитний потенціал Тернопільщини залишався поза увагою. Відновлення дорожньої інфраструктури регіону фінансувався за залишковим принципом. Зараз ця історична несправедливість виправлена. На відновлення державних доріг область отримала рекордні 4 мільярди 480 мільйонів гривень. Виконання постанов Кабінету Міністрів України зараз становить 99%,» — зазначив Андрій Івко.

Вперше при ремонті усіх державних доріг у комплексі влаштовується інфраструктура: тротуари у населених пунктах, зовнішнє освітлення, нові автопавільйони. За єдиним принципом ремонтуються дороги як міжнародного, так і територіального значення. Тільки цього року в Тернопільській області облаштовано 60 км тротуарів, освітлення встановлено на 35 км державних доріг.

Нове будівництво

У сфері будівництва та реконструкції у Тернопільській області реалізуємо 4 проєкти. Це три обходи населених пунктів у складі міжнародних коридорів та транспортна розв’язка на перехресті дорогі при в’їзді в обласний центр.

Північно-східний обхід Тернополя.

Будівництво здійснюватиметься коштом Європейського інвестиційного банку. Це буде траса І технічної категорії з 4 смугами руху та дворівневою транспортною розв’язкою на примиканні обходу до автошляху М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече.Загальна протяжність 8,5 км. Державне агентство автомобільних доріг України оголосило державну закупівлю на будівництво дороги та розв’язки на умовах Європейського інвестиційного банку. Тендери є міжнародними.

Обхід м.Теребовля

Це пострадянський довгобуд, який розпочали у 1987 році. Замовлено виготовлення проєктно-кошторисної документації. Мова йде про 19,3 км автошляху І технічної категорії і 4 мостових переходи. До кінця 2021 року проєкт буде розроблено.

Транспортна розв’язка в двох рівнях на перехресті доріг Р-39 і Р-41

Перетин автомобільної дороги Р-39 Броди – Тернопіль та Р-41 Обходу Тернополя є місцем концентрації ДТП. Для комплексного розв’язання проблеми переїзду перехрестя та ремонту дорожнього покриття заплановано зведення дворівневої транспортної розв’язки. Триває виготовлення проєкту.

Обхід м.Бережани

Будівництво Першої черги обходу Бережан, завдовжки 3,9 км, було розпочато, однак з 2009 року проєкт заморожений. 2021 року Служба автомобільних доріг у Тернопільській області оголосила тендер на розроблення проєкту будівництва другої черги та коригування чинного. Загальна протяжність обходу Бережан становитиме 13 км.

Не лише ремонтуємо, а й зберігаємо дороги

Аби державні інвестиції у відновлення інфраструктури області не були знівельовані перевантаженим великогабаритним транспортом, на 4 головних дорогах краю встановлюємо майданчики для зважування-в-русі. Це інтелектуальні системи WIM, які є першою ланкою автоматичного штрафування «перевантажень». До кінця року вони запрацюють на дорогах:

  • М-30 Стрий – Ізварине,
  • Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль,
  • М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече,
  • М-09 Тернопіль – Львів – Рава Руська