Після перерви на дистанційне навчання у зв’язку з пандемією COVID-19, студенти Тернопільського національного медичного університету імені І. Горбачевського повернулися до навчання і, зокрема, відпрацювання практичних навичок в симуляційному центрі. Тож наприкінці семестру (відповідно 6, 13-14 та 16 грудня 2021 року) студенти-медики 3, 4 та 5 курсів Факультету іноземних студентів весняного набору були запрошені у Міжкафедральний навчально-тренінговий центр TESIMED для складання об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ). За допомогою ОСКІ оцінюються вміння комунікувати, виконувати певні медичні маніпуляції, базові практичні (мануальні) навички – техніка виконання фізикального обстеження; ускладнені практичні (мануальні) навички – фізикальне обстеження з метою ідентифікації та інтерпретації патологічних змін (симптомів і синдромів); когнітивні навички тощо.
Після реєстрації та інструктажу, студенти приступають до виконання практичних завдань послідовно на 12 різних станціях, які охоплюють ті практичні навички, які були передбачені для оволодіння навчальною програмою певного курсу.
Такий іспит дозволяє перевірити рівень оволодіння студентами практичними навичками, а також їх здатність застосувати навичку в умовах, наближених до реальних, тобто рівень формування професійної компетентності.
Викладачі-екзаменатори відмітили хороший рівень підготовки студентів. Втім попри студентів, які легко справлялися із завданнями на станціях, були і такі, яким слід пропрацювати над своїми навичками. ОСКІ дає кожному можливість індивідуально в безпечних умовах продемонструвати свої вміння і виявити сильні і слабкі місця, тобто дає поштовх до саморозвитку.Також було помічено, що іспит був більш стресовим для студентів 4 курсу, які власне період входження в клініку провели на дистанційному навчанні.
Під час іспиту в цьому році продовжили використання цифрових технологій, зокрема використання електронної форми чек-листів та спеціально розробленого програмного забезпечення для автоматичного підрахунку та реєстрації його результатів. Викладачі мали змогу заповнюватиоцифровані чек-листи, використовуючи планшети, а результати передавалися для реєстрації за допомогою інтернету. Оскільки бали, отримані під час складання іспиту кожним студентом, підраховувалися автоматично, викладачі не мали жодної змоги вплинути на цей процес. Це сприяло кращій об’єктивності оцінювання і швидкості опрацювання результатів.