Неподалік Тернополя з весни 2022 року розпочнеться будівництво нової об’їзної. Дорога довжиною 8,4 кілометра з’єднає села Шляхтинці та Смиківці. Гроші на реалізацію проєкту в сумі 34 мільйони євро виділяє Європейський інвестиційний банк. Нещодавно оголошено міжнародний тендер на виконання робіт.
Міжнародні донори виділяють 34 млн. євро
– Через Тернопіль проходять три міжнародні та європейські коридори, що з’єднують Європу та Азію, Західну та Східну Європу, Балтійське та Чорне моря. Всі вони ведуть до обласного центру. Збудована за радянських часів об’їзна міста нині збігається з вулицями, вона обросла густозаселеними мікрорайонами. Тернополяни терплять дискомфорт через інтенсивний потік транспорту, загазованість повітря, постійний шум та вібрації. Логістична сфера змушена витрачати більше часу на перевезення та пального через численні світлофори й наземні пішохідні переходи, адже немає повноцінної об’їзної дороги. Тому виникла потреба в будівництві нової північно-східної обхідної та розв’язки до неї, – розповів під час брифінгу голова Тернопільської облдержадміністрації Володимир Труш.
Північно-східний обхід Тернополя з’єднає дві міжнародні траси М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече й М-30 Стрий – Ізварине.
– Служба автомобільних доріг у Тернопільській області розробила проєкти будівництва першої черги об’їзної автомобільної дороги Тернополя та транспортної розв’язки на приєднанні обходу до автошляху М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Для реалізації проєктів було враховано три важливих аспекти: екологія, археологія та думка громадськості. Після цього у 2020 році стартував викуп земельних ділянок під будівництв – зазначив голова Служби автодоріг у Тернопільській області Микола Довгошия.
Викуп земельних ділянок проводила Служба автомобільних доріг у партнерстві з Тернопільською обласною державною адміністрацією. Всього для потреб будівництва було необхідно 56 земельних ділянок: 39-ть – під будівництво автошляху та 17ть – під зведення транспортної розв’язки.
– З людьми, які мали тут ділянки, проводилися переговори, і згідно з експертними оцінками ці землі викуповувались і вони стали на сьогодні власністю держави, – доповнив голова ОДА.
Крім викупу, Служба автомобільних доріг здійснила відведення земель у постійне користування, розпорядниками яких є Байковецька ОТГ, Тернопільська ОДА та Держгеокадастр. Таких відрізків усього 16. Станом на сьогодні відведено та передано у постійне користування Служби всі 16 ділянок загальною площею 33,2 га (з них 2,1 га під розв’язку та 31,1 га під дорогу).
Нагадаємо, 19 вересня 2018 року Європейський інвестиційний банк схвалив виділення кредитної лінії в 50 млн. євро, щоби допомогти «Укрзалізниці» і «Укравтодору» ліквідувати вузькі місця в європейських транспортних мережах. Згідно з документом, мова йде про проєкти малої транспортної інфраструктури обсягом 20 млн. євро. Серед них і північно-східний обхід м. Тернополя.
Три роки йшла підготовка до реалізації проєкту, і ось 28 жовтня ц.р. Державне агентство автомобільних доріг України оголосило державну закупівлю на будівництво дороги та розв’язки на умовах Європейського інвестиційного банку. Тендери є міжнародними. По північно-східному обходу Тернополя оголошено два тендери: 25 мільйонів євро на будівництво обходу та 9 мільйонів євро на будівництво транспортної розв’язки.
Яким буде новий обхід Тернополя
Це буде траса І-ї технічної категорії з чотирма смугами руху. Для того, аби нова дорога була безпечною, буде збудована також транспортна розв’язка у різних рівнях на примиканні обходу до автошляху М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече.
– Дворівневі розв’язки є «Золотим стандартом», адже виключають необхідність небезпечних лівих поворотів. Ба більше, у запроєктованій дорозі враховано потреби переїзду сільгосптехніки, буде влаштовано труби для переходу тварин, перепуску води тощо, – зауважив Микола Довгошия.
Параметри обходу: довжина – 8,4 кілометра, ширина смуги руху – 3,75 метра, ширина розділювальної смуги – 3 метри.
– Роботи з будівництва об’їзної розпочнуться у березні 2022 року і триватимуть до кінця року. В залежності від стану виконання робіт підрядником і прогнозних показників, будемо бачити, чи цей об’єкт буде перехідним на рік 2023-й, чи роботи завершаться впродовж 2022 року. Об’єкт і справді великий і роботи на ньому багато, адже це не відремонтувати, а збудувати 8,4 км нової дороги, – сказав Володимир Труш.
Об’їзні Теребовлі та Бережан – перспектива 2-3 років
Окрім нової об’їзної Тернополя, обласною Службою автомобільних доріг ведуться попередні напрацювання щодо будівництва ще двох об’їзних доріг.
– Не доїжджаючи до смт Дружба, ми бачимо дорогу в нікуди, як її в Тернополі називають. Роботи по об’їзній Теребовлі колись розпочалися, але через брак фінансування припинилися. Нині цей проєкт реанімується. Також уже давно назрів і обхід міста Бережани, щоби не нищилися міські дороги, де нині проводиться капітальний ремонт «Дороги єдності» М-30. По обох цих об’їзних наступного року буде виготовлено проєктно-кошторисну документацію та проведено тендерні закупівлі. Загалом ці два проєкти – це перспектива 2-3 наступних років, – повідомив голова ТОДА.
В обласному САД нам розповіли, що по об’їзній Теребовлі розробляється проєктно-кошторисна документація, виконано деякі види робіт: геодезія, геологія, проєктно-вишукувальні рішення тощо. По цій об’їзній також треба буде викупити кілька земельних ділянок. Що ж до об’їзної Бережан, то піднято всі попередні напрацювання, відбувається корегування проєктної документації. Будівництво цієї об’їзної планується провести у двічі черги: перша – реконструкція розпочатої об’їзної дороги, яка розташована справа перед в’їздом у Бережани зі сторони Тернополя, друга – будівництво естакади через річку Золота Липа.
Джерело: Тижневик “Номер один”