1 березня Служба автомобільних доріг у Тернопільській області та переможець тендеру на поточний середній ремонт автошляху М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка, компанія Onur, підписали договір. Турецький дорожній гігант відновить 47 км від Тернополя до Бережан.
Ця ділянка – перший новий об’єкт Великого будівництва у 2021 році на Тернопільщині. Ремонт автошляху М-12 є пріоритетом президентської програми, адже разом з автошляхом М-04 він утворить новий маршрут, присвячений 30 річниці Незалежності. Траса М-30 пролягатиме від Стрия (Львівська область) до Ізвариного (Луганщина) і стане найдовшою в Україні. Загальна довжина дороги становитиме 1392,3 км. Вона символічно “зшиє” захід країни та схід, в тому числі тимчасово окуповані території.Ізварине з 2014 року захоплене бойовиками, та після перемоги над ними дорогу до цього селища теж буде відновлено.
Ділянка майбутнього автошляху М-30 Стрий – Ізварине в Тернопільській області проходить від меж Івано-Франківщини та Хмельниччини через Тернопіль. Від обласного центру до межі Хмельницької області її лагодили 2018 року. А от від Тернополя через місто Бережани до меж Івано-Франківської області цей автошлях не знав ремонту ще з 1990-х років.
У 2021 році цей маршрут буде відновлено повністю. Більша частина, вищезгадані 47 км, за допомогою поточного середнього ремонту. У самих Бережанах, з огляду на необхідність ремонту старих комунікацій під дорогою буде капітальний ремонт.Інша ділянка капремонту – від Бережан до меж Прикарпаття. Також днями Тернопільська міська рада оголосила, що отримала державне фінансування на ділянку дороги М-12, котра перебуває у неї на балансі. У результаті у 2021 автошлях Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка буде відновлено на всій протяжності.
Але повернімося до поточного середнього ремонту першого 47-кілометрового відрізка дороги М-12, на котрий укладено договір. Між Тернополем та Бережанами роботи стартують вже у другій половині березня. Заплановано, що техніка рухатиметься із села Підгороднє на захід. Частину робіт, як зазначив переможець тендеру, виконуватиме субпідрядна організація.
Що включатиме поточний середній ремонт?
«Конструктив дорожнього одягу складатиметься з наступних шарів: укріпленої за допомогою регенерації основи, вирівнювального шару крупнозернистого асфальтобетону та фінішного шару зі щебенево-мастикового асфальтобетону. Аналогічний вид ремонту проведено від Тернополя до Підволочиська, до Кременця, Чорткова і його переваги водії вже могли помітити,» – прокоментував в.о.начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Довгошия.
Також з 2020 року Укравтодор впровадив нову практику: при проведенні ремонту дороги, відновлюють і штучні споруди, розташовані у ній. У цьому році передбачено ремонт 6 мостів та шляхопроводів, розташованих на автошляху М-12. Один міст поблизу села Городище (км 129+464) буде відновлено не поточним середнім ремонтом, а капітальним, з огляду на його дефекти.
«Подбаємо і про інфраструктуру у населених пунктах, через які пролягає ремонтована дорога. За програмою “Велике будівництво” ми відновлюємо не лише проїжджу частину: у межах населених пунктів буде встановлено нове освітлення, облаштовано тротуари, огородження. Подібну практику ми реалізували торік при ремонті автошляху М-19. Розмітка буде нанесена холодним пластиком, котрий хоч і дорожчий, але служить три роки. Ми замінимо дорожні знаки, встановимо бар’єрне огородження, водовідведення,» – додав Микола Довгошия.
Та це не єдині «родзинки» ремонту маршруту М-12. Служба автомобільних доріг у Тернопільській області готується встановити на ремонтованій ділянці перший у регіоні майданчик для Зважування-в-русі.WiM буде влаштовано за Бережанами. Цей комплекс проводитиме автоматичне зважування великогабаритного транспорту.
Джерело: TeNews