У 2019р. оптовий товарооборот (без ПДВ) підприємств області, основним видом економічної діяльності яких є оптова торгівля, становив 12937,9 млн.грн, що в фактичних цінах на 7,7% менше, ніж у 2018р.
Основна частина обсягу оптового товарообороту області припадала на підприємства м.Тернополя (61,0%) та Тернопільського району (19,4%).
У товарній структурі оптового товарообороту продаж непродовольчих товарів займав 84,0%, продовольчих – 16,0% проти 89,6% та 10,4% відповідно у 2018р.
Підприємствами оптової торгівлі у 2019р. реалізовано непродовольчих товарів на суму 10861,7 млн.грн.
Оптовий продаж окремих непродовольчих товарів
Оптовий товарооборот, млн.грн |
Питома вага, у % до підсумку |
|
Непродовольчі товари – всього |
10861,7 |
100,0 |
з них |
||
добрива, агрохімічна продукція |
2715,7 |
25,0 |
газойлі (паливо дизельне) |
1756,8 |
16,2 |
деталі та приладдя для засобів автотранспортних |
436,2 |
4,0 |
пшениця |
402,2 |
3,7 |
інша сільськогосподарська сировина |
330,3 |
3,0 |
кукурудза |
315,5 |
2,9 |
засоби автотранспортні легкові |
279,6 |
2,6 |
інші будівельні матеріали |
273,7 |
2,5 |
насіння і плоди олійних культур |
249,1 |
2,3 |
бензин моторний та авіаційний |
192,3 |
1,8 |
Порівняно з 2018р. збільшились обсяги продажу (в натуральному вимірі) відходів та брухту в 4,8 раза, шин та камер гумових для транспортних засобів – у 3,0 раза, паперу і картону – в 2,9 раза, засобів автотранспортних легкових – у 1,6 раза.
Водночас скоротились обсяги реалізації ячменю – в 3,0 раза, кукурудзи – в 2,4 раза, пшениці – в 2,3 раза, металів основних: заліза, чавуну, сталі та феросплавів – у 2,1 раза, бензину моторного та авіаційного – в 1,6 раза.
Підприємствами оптової торгівлі у 2019р. було реалізовано продовольчих товарів на суму 2076,2 млн.грн.
Оптовий продаж окремих продовольчих товарів
Оптовий товарооборот, млн.грн |
Питома вага, у % до підсумку |
|
Продовольчі товари – всього |
2076,2 |
100,0 |
з них |
||
риба, ракоподібні та молюски |
729,3 |
35,1 |
напої алкогольні дистильовані |
143,2 |
6,9 |
фрукти та овочі свіжі |
136,3 |
6,6 |
води мінеральні та напої безалкогольні й соки фруктові та овочеві |
129,3 |
6,2 |
продукти молочні, масло та сири |
116,9 |
5,6 |
м’ясо та м’ясні продукти |
81,6 |
3,9 |
вина зі свіжого винограду, сусло виноградне |
70,1 |
3,4 |
пиво, крім відходів пивоваріння |
61,9 |
3,0 |
цукор |
39,2 |
1,9 |
кава, чай, какао та прянощі |
26,1 |
1,3 |
Порівняно з 2018р. збільшились обсяги продажу (в натуральному вимірі) продуктів молочних, масла та сиру в 3,7 раза, вин зі свіжого винограду – в 3,0 раза, олій та жирів харчових – у 2,8 раза, фруктів та овочів свіжих – у 2,6 раза.
Водночас скоротились обсяги реалізації цукру – в 3,9 раза, круп та борошна грубого помелу – в 2,7 раза, кави, чаю, какао та прянощів – у 1,8 раза.
Питома вага товарів виробництва України у порівнянні з 2018р. зменшилась на 5,8 в.п. і становила 40,1% загального обсягу продажу, або 5190,5 млн.грн.
В оптовому продажі продовольчих товарів частка товарів вітчизняного виробництва становила 48,9%, непродовольчих товарів – 38,4% (у 2018р. – 52,8% та 45,1% відповідно).
Частка оптового товарообороту, що припадала на подальший перепродаж товарів іншим підприємствам оптової торгівлі, становила 21,7% загального обсягу продажу, або 2812,2 млн.грн (у 2018р. – 17,1%, або 2391,5 млн.грн).
На 1 січня 2020р. товарні запаси на підприємствах оптової торгівлі становили 1876,4 млн.грн проти 1838,1 млн.грн на 1 січня 2019р.
У структурі товарних запасів непродовольчі товари займали 84,8% (1590,3 млн.грн), продовольчі товари – 15,2% (286,1 млн.грн) (у 2018р. – 87,9% (1616,3 млн.грн) та 12,1% (221,8 млн.грн) відповідно).