Нещодавно окремі політично-вмотивовані юристи намагалися через суд домогтися скасування тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя, зокрема, в тролейбусах. Вони хотіли повернути тарифи до рівня 2014 року. Навіть звучать ультра-популістські заклики до тернополян не платити за проїзд взагалі, – пише «TeNews».
Однак, як стверджують у міській раді Тернополя, це позови, що мають на меті лише підняти громадський розголос. Вплинути на розмір тарифів вони не можуть. А спроби окремих громадян, які купуються на заклики «активістів» не платити за встановленими тарифами, мають ознаки злочину. Тобто, юристи банально підбивають людей на правопорушення.
«Зараз ведуться певні деструктивні дії з боку так званих правозахисників, які намагаються довести Тернопіль до транспортного колапсу. По-перше, хочу пояснити, що в судах не піднімається жодного питання щодо розміру тарифу. Розглядаються суто формальні обставини прийняття рішень. Тобто, судові процеси не впливають на розмір тарифів. Вони залишаються діючими (5 гривень за електронним квитком і 6 гривень – готівкою). По-друге, спроби окремих громадян не сплачувати за проїзд у громадському транспорті за діючими тарифами є незаконними і можуть тягти за собою адміністративну і навіть кримінальну відповідальність», – заявили в юридичному відділі Тернопільської міській раді.
У Тернополі діють соціальні тарифи
Комунальники також пояснюють, що знизити тарифи неможливо фізично. Це спричинить зупинку усього комунального транспорту Тернополя.
«У Тернополі вартість проїзду в тролейбусах та автобусах не може бути на рівні 2014 року. Це спричинить транспортний колапс, знищення транспортної системи міста, – системи, яка гарантує безкоштовний проїзд людям похилого віку, нашим батькам, гарантує пільговий проїзд для всіх пільгових груп без обмежень. Для решти діють максимально можливі низькі соціальні тарифи на проїзд», – повідомляють у «Тернопільміськелектротрансі».
Більше того, навіть теперішня ціна на проїзд є збитковою. Кількість пільговиків значно перевищує кількість пасажирів, які їздять за повним тарифом.
«За рік ми плануємо перевезти 16 мільйонів пасажирів, з яких 10 мільйонів – платні, 6 мільйонів – безкоштовні, пільгових категорій. Коли розділити витрати на загальну кількість тих пасажирів, яких ми маємо перевезти, то наш тариф виходить 6,8 гривень, собівартість – 6,2. А нам встановили тариф 5 грн. за карткою тернополянина і 6 грн. з тих, які платять готівкою», – пояснили у фінансово-економічному відділі КП «Тернопільелектротранс».
Як заявляють в управлінні транспорту, жодних звернень чи скарг від тернополян щодо розміру тарифів до міської ради не надходило.
Вибори – причина атаки на громадський транспорт Тернополя
Кампанію проти громадського транспорту Тернополя ведуть юристи, які насправді є партійними юристами політсил, що програли президентські вибори. Вони намагаються використати гостро-соціальну тему для збільшення поки що мінімального рейтингу їх «материнських» партій. Тобто, реальна причина такої кампанії – політичний піар. І до цієї теми варто ставитися, як до дешевого піару популістів.
У свою чергу, у міській раді повідомили, що продовжується процес створення єдиної комунальної транспортної компанії Тернополя, і на вирішальний етап вийшов процес закупівлі нових великих екологічно-чистих автобусів. Поки одні займаються популізмом, інші працюють. Альтернативі європейській транспортній системі у Тернополі немає.
Варто звернути увагу на те, що у рейтингу «найдорожчих» за вартістю проїзду у громадському транспорті міст України Тернополя немає:
Дніпро. У маршрутках Дніпра ціни на проїзд збільшені з 8 до 12 грн. Відповідний проект рішення з’явився на сайті міськради Дніпра (22.12.2018). Тариф на автобусних маршрутах загального користування збільшений до 8 гривень. У маршрутках №77 та №141 ціна проїзду складає 11 гривень, а на маршруті №90 – 12 гривень.
Київ. Від 14 липня 2018 року разова поїздка в метро, тролейбусі, трамваї, комунальному автобусі, на фунікулері та в міській електричці коштує 8 грн. У мерії Києва запевняють, що такі ціни залишаться актуальними виключно для киян-власників «Карти киянина». Для інших ціни знову збільшать.
Харків. 8 гривень за поїздку в метро, 6 гривень – в трамваях і тролейбусах. Виконком Харківської міськради 6 лютого 2019 року встановив нові тарифи на проїзд в електротранспорті. До 8 гривень збільшилася вартість проїзду у маршрутках.
Кривий Ріг. У Кривому Розі міськрада ще в січні вирішила підвищити вартість проїзду в міських маршрутних таксі з 6 до 8 гривень. Таке рішення прийняли на користь перевізників, які скаржилися на здорожчання пального, запчастин тощо.
Львів. Виконавчий комітет Львівської міської ради встановив тариф на проїзд у маршрутках. Вже із початку лютого львів’яни платять за проїзд не 5, а 7 гривень. Тариф на проїзд в електротранспорті становить 5,5 грн. на 90 хв проїзду.
Одеса. Проїзд в електричному транспорті Одеси становив 5 гривень за одну поїздку, але з 15 січня 2019 року проїзд в маршрутних таксі Одеси подорожчав на 40% – до 7 гривень. Міська влада пояснила це «економічною необхідністю», зумовленою суттєвим зростанням в Україні вартості пального.
У інших обласних центрах та великих містах України вартість проїзду у електротранспорті коливається на рівні 4-6 гривень, в автобусах та маршрутках – 5-7 гривень.
Петро Костельний