Мешканці багатоквартирних будинків можуть платити лише за фактично спожиті послуги, та мають право зменшити рахунки в разі надання неякісної послуги або її ненадання.
Це врегульовано Порядком здійснення перерахунку вартості послуги з управління багатоквартирним будинком за період її ненадання, надання невідповідної якості, затвердженим постановою КМ № 482, пишуть В Курсі з посиланням на “Ліга:Закон”.
ПЕРЕРАХУНОК ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ В РАЗІ:
– надання послуги з порушенням вимог щодо її якості, передбачених договором про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, а також стандартами, нормативами, нормами, порядками і правилами;
– надання послуги з порушенням періодичності її надання;
– ненадання управителем послуги або її окремих складових.
Для здійснення перерахунку споживачу необхідно подати акт-претензію визначеної форми до управителя. Потім сума перерахунку зарахується в оплату майбутніх платежів, крім випадку припинення дії договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.
Перерахунок за актом-претензією, що надійшов від споживача, здійснюється управителем для всіх споживачів будинку, яким послуга була надана невідповідної якості. І
нформація про здійснення перерахунку наводиться управителем у рахунку на оплату послуги із зазначенням при цьому даних про період, протягом якого послуга надавалась невідповідної якості, суму та період перерахунку. Також інформаційне повідомлення розміщується на власному веб-сайті управителя.
У нормативному акті також зазначено, що до договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладених до 10 червня 2018 року застосовуються вимоги Порядку № 970.