“Журналіст міняє професію” – рубрика, із якої ви можете дізнатися про найцікавіші перевтілення. Ми розповідаємо правду про роботу в різних сферах, атмосферу в колективі та недоліки тієї чи іншої професії, які відчули на собі. Чотири години трудового дня – і вуаля – майже спеціаліст.

Судячи з попередніх коментарів на сайті «20 хвилин», багатьох тернополян цікавить: чи справді їжу готують з натуральних продуктів, наскільки чисто в закладі, як регулярно міняють фритюр для картоплі та що відбувається там, «за кулісами». Відповіді на ці всі питання я і пробувала знайти, попрацювавши в “МакДональдз”.

57def4e57894f8d6447843c98f85ca907b5a58b7

Майже сотня працівників

Однак, щоб відчути себе частинкою бригади цього ресторану, потрібно пройти медогляд і мати при собі санітарну книжку. А це, я вам скажу, декілька кіл пекла… У переліку, який мені скинули з головного столичного офісу, вказано більше десятка різноманітних обстежень. Терапевт, дермато-венеролог, стоматолог, отоларинголог, дослідження крові на сифіліс, мазки на гонорею, флюорографія, дослідження на кишкові інфекції, гельмінтози, мазки з носа на наявність патогенного стафілокок та інші. Позитивний момент – компанія оплачує аналізи та обстеження за своїх співробітників.

Санітарна книжка на руках, вирушаю у заклад. Знайомлюся із менеджером Василем Тропаком. До речі, ті, хто хочуть влаштуватися сюди на роботу, спочатку мусять заповнити анкету, її можна отримати в закладі, або знайти на офіційному сайті “МакДональдз”. Після того буде співбесіда з менеджерами. І якщо все ок, то протягом наступних двох тижнів триватиме навчання.

– На відміну від інших компаній, ми спочатку офіційно приймаємо людину на роботу. Уже з першого дня навчання новачок отримує повноцінну зарплату і має всі соціальні гарантії, що й інші працівники, – пояснює керівник.

Наразі в закладі працює 80 осіб, плюс є команда менеджерів, яка складається із 13 чоловік. Штат повністю укомплектований. Щодо зарплати, за місяць роботи новий працівник отримує в середньому 6-7 тис. грн. Ті, хто працюють довше, проходять відповідні атестації, тож мають більшу оплату за годину.  А ще є надбавки за понаднормові години, роботу в нічний час та святкові дні.

Є досвід майбутнього

“МакДональдз «Файне місто» пропонує відвідувачам досвід майбутнього. Його головний принцип – під час кожного візиту перевищувати очікування відвідувача, розповідає Василь Тропак.

10ead5b1dee5d040534c8bec426fa54062c90936

– Цей ресторан – нової формації, сучасні технології плюс особиста турбота про відвідувача – основні засади нашої роботи, – пояснює він. – Абсолютно нова позиція – експерти з гостинності. Їх завдання – оточити гостей турботою та надати всю необхідну допомогу. Над цим працюють і інші працівники ресторану. Один з найяскравіших перетинів технологій та особистої турботи – це термінали самообслуговування, там можна зробити замовлення самостійно, спокійно і без поспіху. Крім того, в улюблений бургер можна додати якийсь інгредієнт. Ще одна потужна революція в “МакДональдз” – нова послуга «Обслуговування за столиками». Якщо раніше діяв принцип ресторану – самообсуговування, то завдяки сервісу Таble Servise працівники можуть принести замовлення відвідувача прямо за столик. Якщо зручно чекати біля прилавку, то в ресторані майбутнього є окрема зона для видачі замовлень, так відвідувачі не заважають один одному.

Можна помитися після зміни

На словах усе чудово! Але йду за лаштунки. На службовому вході – двері з кодом, який знають тільки працівники ресторану. До речі, коли хтось з персоналу звільняється, комбінацію обов’язково міняють. Керівник закладу видає новеньку уніформу – сорочку та кепку, постійним працівникам дають ще й джинси та кросівки. Раніше, до речі, працівники самі купували взуття, це були чорні закриті туфлі. Шкарпетки, навіть у дівчат, також мали бути чорними, без візерунків. Нині в цьому плані демократія – можна і різнокольорові. Табу на прикраси лишилось – ні сережок, ні колечок, ні ланцюжків, ні будь-якої іншої біжутерії. Такі вимоги техніки безпеки. Тут дівчатам не дозволяють мати довгі та кольорові нігті. Акуратні, підрізані – усе.

Чоловіки та жінки мають окремі гардеробні кімнати. Особисті речі можна лишити в шафі. Є змога попрасувати робочий одяг. Після зміни можна помитися в душі. Туалети чисті та просторі. Під час обідньої перерви працівники можуть відпочити в кімнаті для персоналу. Там є столики, мікрохвильовка та холодильник – для тих, котрі хочуть харчуватися домашніми стравами.

10 правил миття рук

Під час екскурсії закладом менеджер показує зони, недоступні для ока пересічних відвідувачів. У коридорі є пральні машини – окремо – на мопи (ними миють підлогу), окремо – на кухонні ганчірки. Є сушарки. У компакторній зберігають макулатуру. Ще в одному невеличкому приміщенні облаштована система для фільтрації води, яку використовують для приготування напоїв. Неподалік розташовані сиропи Коли, Фанти і Спрайту. Вони підключені до спеціального агрегату, який охолоджує сироп і подає його до місця наливу. На звичайному складі зберігають продукти, які не потребують охолодження. Овочі, полуфабрикати, молоко та інше – у великих холодильних чи морозильних камерах. На вході у такі величезні кімнати є зовнішні датчики температури, тобто одразу видно, чи дотримують у закладі умови зберігання продуктів. Звертаю увагу на стікери. Вони є на кожному ящику чи пляшці.

Перед тим, як вийти на кухню, мушу вдягнути кепку та помити руки. Уявіть – у цьому закладі є ціла заповідь із десяти пунктів, як саме потрібно мити руки. Пальці, долоні, між пальцями і так далі. У дозаторі – спеціальне протимікробне мило, яке вбиває збудники різних серйозних інфекцій. Кран для води є безконтактним, тому достатньо просто підставити руки, є сушарка.

fa7317031b082d923a401087fe73d0c8b85e4552 (1)

Тестери на м’ясо та олію

Кухня в закладі умовно поділена на дві зони – грилю та фритюру. На першому смажать м’ясо, на другій частині – картоплю. Посередині є довжелезний стіл для  пакування бутербродів. Зі складом страв мені допомагає інструктор Дмитро Кучерявий.

Опа! Дві частинки булочки в тостері, гірчиця, кетчуп, цибулька, маринований огірок, шматочок сиру та котлета – ось вам і Чізбургер! Один із найпростіших бутербродів. Біг Маки, Біг Тейсті, Мак Чикен, Чикен Рол …. З цим вже складніше, треба знати, як таблицю множення, пропорції і назви соусів. Замовлення за замовленням вискакують на спеціальному моніторі. Одні працівники кладуть булки в тостер, інші додають решту інгредієнтів, треті кладуть котлети і пакують. Усе чітко і налагоджено. Ззовні це чимось схоже на рій бджіл. За півгодини роботи відчуваю першу втому. Повірте, навіть за чотири години роботи (як я) отримуєш не менше навантаження, ніж у спортивному залі чи працюючи на городі. За вісім годин є всього півгодини перерви на обід, ще можна відпроситися на п’ятихвилинки.

Переходжу на станцію, де готують картоплю. ЇЇ смажать у фритюрі, туди наливають рослинну олію. Не секрет, що медики рекомендують навіть вдома виливати жир одразу після смаження. Що ж відбувається у “МакДональдз”? Інструктор Дмитро Кучерявий пояснює, що заклад використовує рафіновану олію високого ступеня очистки, вона призначена для використання у фритюрах промислового типу, тому немає потреби змінювати її щоразу після смаження. Поки працюю на цій станції, вирішила перевірити якість жиру за допомогою спеціального аналізатора – і таки в межах норми. До речі, менеджери мають в закладі спеціальні PH-метри, завдяки яким перевіряють якість м’яса, сирів, риби. Принаймні, коли працювала я, то всі показники відповідали нормативам.

Усі страви в ресторані готують тільки під замовлення.

Морозиво… Усіх цікавить: із чого воно? Використовують стерилізоване молоко, кажуть, вищого гатунку. Його заливають у величезну комбо-машину, де готують молочні десерти, чітко дотримуючись технології. Морозиво та коктейлі – на замовлення кожного відвідувача. Це гарантує свіжість десерту.

Замовлення прямо до столу

На щастя, кричати «Вільна каса», як колись, уже не потрібно. На сенсорному моніторі є всі страви та меню, там можна ввести отриману суму та побачити решту, яку треба віддати. Коли багато відвідувачів, потрібно бути обережним, добре перевіряти готівку. Ресторан має спеціальні пристрої, де працівники світять кожну отриману купюру. Замовлення відвідувачі отримують в зоні очікування або за столиками.

Ноу-хау для мене – Table Service. Працівник має віднести зібране замовлення в зал до столика відвідувача. Розумію, коли велика черга людей, щоб не створювати скупчення біля каси, можна скористатись апаратом самообслуговування, присісти і спокійненько чекати своє замовлення. Це супер-опція для батьків, котрі приходять з маленькими дітками. Така послуга потрібна і тим, кому важко самостійно рухатися. Але, чесно, здивувалася, коли просять принести замовлення кремезні чоловіки. Хоча для працівників “МакДональдз” – це зовсім не проблема. Адже вся команда закладу працює задля того, аби відвідувачі були задоволені.

Від admin