На основі отриманого незалежного аудиторського висновку щодо доцільності зміни тарифів на перевезення пасажирів у громадському транспорті Тернополя, поданих рекомендаційних пропозицій профільною депутатською комісією та розрахунків вартості проїзду місцевими громадськими активістами, 15 листопада рішенням виконавчого комітету затверджено нові (недиференційовані) тарифи на проїзд у міському громадському транспорті, – пише «TeNews».

ternopil-avtobusi-novini

Зокрема, проїзд у тролейбусах становитиме 5 гривень, незалежно від форми розрахунку, тобто, як при оплаті «Карткою тернополянина», електронним проїзним квитком, так і при готівковому розрахунку, а у маршрутних таксі та автобусах тариф – 6 гривень для усіх пасажирів як при безготівковому розрахунку, так і при сплаті готівкою.

«Ситуація з теперішніми маршрутками критична. Щоб забезпечити їх роботу у зимовий період, ми змушені, все таки, підняти вартість проїзду. Адже всі розрахунки показують, що при збереженні старої ціни (4/5 грн) нам би загрожував транспортний колапс. Однак зроблено все можливе, щоб це підвищення було мінімальне. Тому звертаюся до всіх тернополян – з розумінням поставитися до цього рішення», – підкреслив міський голова Сергій Надал.

Чому і як змінився тариф на проїзд у громадському транспорті Тернополя

Тариф у комунальному транспорті Тернополя змінився через спільні висновки депутатської комісії, активістів та незалежного аудиторського дослідження. Але найголовніше: усі пільги на проїзд у громадському транспорті збережені у повному обсязі.

Учні та студенти далі їздитимуть за 50% вартості, відповідно до умов, які діяли до цього часу. За цей місяць (з 17 листопада до 20 грудня) тернополяни та усі бажаючі зможуть оформити «Картку тернополянина» або отримати неперсоніфікований квиток і їздити у громадському транспорті надалі дешевше.

«Тарифи на проїзд у громадському транспорті переглядалися у зв’язку з ростом цін на пальне на 67%, збільшенням розміру мінімальної заробітної плати на 17%, збільшенням тарифу на електроенергію для потреб електротранспорту в 2 рази, що важливо для тролейбусів, а також через здороження вартості запчастин та інших складових, які впливають на тариф. Через борги КП «Тернопільелектротрансу» тролейбуси могли бути відключені від електропостачання. Зупинилися б і приватні перевізники, бо їхня діяльність за усіма економічними розрахунками була збитковою», – повідомила начальник управління економіки, промисловості та праці Тетяна Корчак.

Перегляду діючих тарифів на проїзд передувало вивчення та економічний розрахунок тарифу, відповідно до встановлених нормативних документів.

В основу тарифу були взяті до уваги:

І) Розрахунки громадських активістів, які, до речі, озвучували цифру 6,70 грн. за проїзд у маршрутках.

ІІ) Висновки профільної депутатської комісії, яка пропонувала встановити тариф на рівні 5-6 грн., а при готівковому розрахунку – 6-7 грн.

ІІІ) Висновок незалежного аудитора, який підтвердив доцільність зміни тарифу в зв’язку із зміною показників господарської діяльності перевізників та визначив тариф на рівні близько 6 грн. для проїзду в тролейбусах та 7 грн. – в маршрутках, а при встановленні належної оплати праці водіям такий тариф, за його даними, сягнув би майже 7,60 грн.

«Картка тернополянина» – це реальна економія

З 20 грудня вступають у дію диференційовані тарифи. Оплата за проїзд будь-яким іншим способом, за винятком «Картки тернополянина», буде більшою на 1 гривню. За словами міського голови, це зроблено для того, щоб забезпечити максимальну безготівкову систему оплати за проїзд. І всім тернополянам, які чомусь ще не виробили «Картку тернополянина», надано час для її отримання.

«Нові єдині тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя будуть впроваджені з 17 листопада та діятимуть до 20 грудня 2018 року, а з 20 грудня вступають в дію диференційовані тарифи, коли вартість оплати за проїзд готівкою чи будь-яким іншим способом, за винятком «Картки тернополянина» та неперсоніфікованого квитка, буде дорожчою. Метою цього є максимальне виведення з обігу готівки при розрахунку за проїзд та ведення чіткого обліку пасажирів», – наголошує Сергій Надал.

Відтак міський голова закликає городян підтримати виведення з обігу готівки та в місячний термін, до 20 грудня, виготовити електронний персоніфікований квиток – «Картку тернополянина». Це рішення, яке дозволяє реально економити та дозволяє розвивати комунальний транспорт міста. І цей процес вже почався.

У Тернополі будуть великі автобуси

Днями КП «Тернопільелектротранс» через систему публічних електронних закупівель Prozorro провело тендер на закупівлю двадцяти низькопідлогових автобусів марки MAN A21 для міських перевезень пасажирів. Переможцем відкритих торгів стала чеська фірма «ZEDEXO s.r.o», з якою на основі чинного законодавства України підприємством було підписано договір купівлі-продажу.

Зі слів директора КП «Тернопільелектротранс» Андрія Мастюха, автобуси вміщують понад 80 пасажирів, обладнані двигуном внутрішнього згорання на зрідженому паливі (LPG), є екологічно безпечними та відповідають стандарту Євро5. Поставка автобусів у Тернопіль відбудеться у 2019 році.

Нагадаємо, закупівля 20-ти низькопідлогових автобусів відбувається в рамках створення єдиної комунальної транспортної компанії, яка надаватиме якісні послуги з пасажирських перевезень у Тернополі.

До слова, наразі містом курсує чотири комунальні автобуси з європейськими стандартами комфорту.

Нагадаємо, оформити «Картку тернополянина» можуть громадяни, які прописані чи офіційно працюють у Тернополі, а також мешканці сіл, що увійшли до складу Тернопільської ОТГ. Документи на оформлення карти можна подати у ЦНАПі (Центрі надання адміністративних послуг), в управлінні соціальної політики міської ради та в оператора електронних систем міста.

Віра Сотник

 

 

 

Від admin