Міністерство освіти взяло курс на “оптимізацію” мережі шкільних закладів, у результаті якої кількість вчительських робочих місць скорочується.

Поступити у педагогічний університет та закінчити його не так просто. Але найскладніше – це потім знайти роботу за спеціальністю.

Колись у Тернополі один чиновник, працюючи на посаді заступника міського голови з гуманітарних питань, заявив наступне:
“Якби наш педагогічний раптом припинив готувати вчителів біології, то навіть і через 15 років дефіциту вчителів біології у Тернополі не було б”.

З тих пір уже минуло майже 15 років, а ситуація з працевлаштуванням випускників педагогічних вишів за спеціальністю тільки ускладнилася.

Якщо раніше без “блату” ще якось можна було знайти роботу у віддалених селах, то зараз і це стає неможливо.

Наприклад, минулого року тільки у Золотниківській об’єднаній територіальній громаді, що у Теребовлянському районі, закрили 4 школи І-ІІ ступенів. У Маловодах, Гниловодах, Котузові та Гайворонці 9-річки реорганізували у початкові школи.

Аналогічна ситуація з реорганізації малокомплектних шкіл відбулася не тільки у Золотниківській ОТГ, яка охоплює десь четвертину Теребовлянського району, а й по всій області. Така ж реорганізація триває і цього року.

Відтак, перед освітянськими чиновниками постає завдання в першу чергу працевлаштувати тих людей, які втратили робочі місця при закритті шкіл.

Тому, якщо у сільській місцевості десь і з’являються вільні місця, то спочатку їх пропонують вчителям, які втратили роботу, а потім уже випускникам вишів.

Складна зараз картина і у міських школах. З нового навчального року суттєво скорочується кількість груп продовженого дня.

На фінансування вчительських зарплат не вистачає коштів. Урядовці пропонують органам місцевої влади додати грошей з міських бюджетів. Однак міські чиновники розводять руками – кажуть, що грошей не вистачає.

У підсумку в рамках “оптимізації” шкільної мережі планується скоротити кількість груп продовженого дня.

Це означає, що тільки по Тернополю десятки вчителів можуть залишитися без роботи. І якщо десь у школах з’являться вільні місця, то їх повинні пропонувати тим вчителям, що втрачають роботу при скороченні ГПД.

Втім, це ще не всі заходи економії коштів. Так, у Тернополі з нового навчального року, планують відмінити поділ класів на підгрупи на уроках української мови та іноземних мов.

Якість навчання за таких умов – це окрема тема розмови. Але знову ж таки при відміні поділу на підгрупи значна вчителі української мови та іноземних мов втрачають години.

А це значить, що або когось доведеться звільняти, або усім доведеться працювати на неповну ставку. За таких умов про влаштування на роботу для молодих філологів – годі й говорити, пише “Терноград”.

shkola

Від admin