Ринок праці «живий» — компанії і підприємства розвиваються, трансформуються, йдуть з ринку, з’являються нові … Співробітники звільняються, хтось іде на підвищення, з’являються нові посади, відкриваються філії. І все-таки в ньому присутня сезонність. Коли краще шукати або змінювати роботу, аналізували спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.
Робота «під ялинку». Перша у році «міграція» співробітників припадає на післяноворічні дні. У цей час організації переглядають комплектацію штату, заробітні плати співробітників. Якщо нововведення не відповідають очікуванням співробітників або зарплата залишилася на тому ж рівні, або зросла незначно — люди можуть звільнятися і починати підшуковувати собі нові місця працевлаштування. До того ж у грудні у багатьох фірмах виплачують річні премії і бонуси. Їхній розмір також може вплинути на рішення піти або залишитися, а також це може бути стримувальним фактором для звільнення, наприклад, у листопаді.
З пляжу — на нове місце. Наступний пік звільнень персоналу, як правило, припадає на серпень і вересень. Основною причиною звільнення з попереднього місця роботи в цей час може бути, крім усього, і вплив поствідпускного синдрому. Також багато працівників можуть навмисно відкладати написання заяви за власним бажанням, щоб отримати законну оплачувану відпустку, адже на новій роботі вона передбачається не скоро.
Вдалий час. Очевидно, що найкраще змінювати/шукати роботу в середині літа — роботодавці достатньо активні і вакансій з’являється багато. У цей час менше пошукачів на ринку праці, а отже, з’являється більше шансів отримати бажану посаду. Однак якщо піти з попередньої роботи в травні-червні, не маючи конкретної пропозиції, є ризик засидітися без роботи. При цьому варто пам’ятати, що тривалі «прогалини» в резюме «знижують ціну» на ринку праці.
На вересень-листопад припадає пожвавлення ринку — старт бізнес-сезону. Крім того, керівники і співробітники повернулися з відпусток, з’являються нові робочі місця. Пошукачі теж відпочили за літо і з новими силами починають шукати роботу.
Новорічні свята, так само як травневі та великодні, — не зовсім вдалий час для пошуків.
Сфери діяльності. Звісно, у різних галузях піки і спади активності пошуків співробітників та пошуків нового місця роботи відбуваються у різний час. Все залежить від сфери діяльності компанії.
Підвищений попит на працівників будівельних спеціальностей досить часто спостерігається з квітня до жовтня, коли компанії починають реалізовувати замовлення. А от менеджери з продажів часто залишають свої місця роботи після новорічних свят.
Але є і фахівці, робота яких практично не залежить від сезонності бізнесу, наприклад, юристи, аудитори, бухгалтери, фінансисти. Тут ситуація залежить у тому числі і від кваліфікації окремого фахівця, й від рівня зарплати.
І варто пам’ятати, що пошук роботи — це теж свого роду робота.