Тернопіль переходить від старих маршруток до якісних великих автобусів. Як повідомили у міській раді, перша партія таких транспортних засобів уже пройшла техогляд та інші необхідні процедури й готується вирушити до нас. Автобуси закуповуються в рамках програми реформи громадського транспорту Тернополя, яку ініціював міський голова Сергій Надал. За словами очільника міста, нові автобуси відповідають сучасним європейським стандартам та вимогам, – пише «TeNews».
Які автобуси їдуть у Тернопіль
Комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» через систему публічних електронних закупівель Prozorro вже провело тендер на закупівлю двадцяти низькопідлогових автобусів марки MAN A21 для міських перевезень пасажирів. Переможцем відкритих торгів стала чеська фірма «ZEDEXO s.r.o», з якою, на основі чинного законодавства України, було підписано договір купівлі-продажу.
Це великі зручні автобуси на 80-100 пасажирів. Вони обладнані кондиціонерами, спеціальними місцями для людей з обмеженими можливостями, відповідають стандартам «Євро-5», обладнані двигуном внутрішнього згорання на зрідженому паливі (LPG), відтак є екологічно безпечними.
Закупівля 20-ти низькопідлогових автобусів відбувається в рамках створення єдиної комунальної транспортної компанії, яка надаватиме якісні послуги з пасажирських перевезень у Тернополі.
Чому автобуси купують так довго
По-перше, щоб купити якісний продукт, треба провести дослідження. Перевірити різні варіанти. Знайти оптимальний варіант щодо ціни та якості.
По-друге, автобуси обираються одного типу та однієї фірми, щоб на базі комунального підприємства були створені єдина для всіх автобусів ремонтна-експлуатаційна база та заправна станція.
По-третє, такі автобуси купуються в Європі, тому треба пройти всі визначені законодавством України процедури розмитнення та легалізації.
Чому завозити автобуси з Європи вигідніше
Європейські великі автобуси продаються в Україні за пільговими цінами. У країнах ЄС діє програма оновлення рухомого складу, в рамках якої Брюссель і держава оплачує до 70 % вартості нового автобуса (чи трамвая), а місто – лише 30 %. Схожу програму для українських міст (фінансування на рівні 50 на 50) на урядовому рівні успішно завалили десять років тому. Відтак керівництву європейських міст вигідно дешево продавати в Україну автобуси, навіть ті, які практично нові.
А українським містам вигідно купувати такі автобуси, які відповідають всім стандартам якості. Так діє не лише влада Тернополя, а й Києва, Львова (де купують не львівські автобуси «Електрон», а білоруські «МАЗ»), Харкова та інших великих міст. Пояснення тут одне: якщо б ми розраховували лише на нові автобуси, оновлення транспортного парку затягнулося б на десятиліття.
Таким чином, у Тернополі дієво реалізується програма відмови від маршруток та переходу на великі автобуси. Завершитися вона має у 2019 році. Наше місто стане першим в Україні, де майже повністю відмовляться від типових «жовтих» маршруток (окрім деяких маршрутів, де великі автобуси просто фізично не зможуть курсувати).
До слова, наразі містом курсує чотири комунальні автобуси з європейськими стандартами комфорту.
Віра Сотник