Три місяці знадобилося сім’ї з Тернопілля, щоб домогтися у судовому порядку матеріальної та моральної сатисфакції за заморський відпочинок, якого не було. Запланована ще на початку року подорож мала відбутися у липні і зірвалася в останній момент. Родина втратила великі гроші і добряче з’їла собі нерви. Не усі в такій ситуації йдуть до суду, бо вважають, що домагатися справедливості – довго і марудно, а почасти й неможливо. Люди ковтають образи і намагаються забути про те, що з ними сталося.

Цьогорічного літа потрясіння у туристичній галузі набуло неабиякого розмаху – від туроператора «Оазіс Тревел Україна» постраждали тисячі туристів. Люди стали заручниками комерційного конфлікту між згаданим туроператором  та авіакомпанією Bravo. Авіаперевізник звинуватив туристичну фірму у неповерненні величезного боргу – 25 мільйонів гривень – і відмовився виконувати перельоти за туристичними турами. Відтак сотні людей застрягли у заморських країнах, не маючи можливості повернутися з відпочинку. До подолання кризи залучили українські дипломатичні та консульські місії. Туристам влаштовували нічліг, забезпечували іншим повітряним транспортом.

Водночас багато людей з України з тієї ж причини – скасування рейсів авіакомпанією – не змогли вилетіти на відпочинок.

Що це в реальності означає для невдах-туристів? Звичайно, це – не кінець світу, але розчарування, невиправдані надії, зіпсована відпустка, купа втрачених грошей. Від такого можна впасти у відчай.

Молода сім’я, яка мешкає у селі неподалік Тернополя, опинилася саме у такій ситуації. Подорож до Тунісу була вимріяною – за півроку до поїздки замовляли тур, оплачували гроші.

31 січня жінка уклала договір про надання туристичних послуг з фізичною особою-підприємцем, яка діяла під контролем та за дорученням «Оазіс Тревел Україна» на підставі агентського договору. Згідно з умовами договору, туроператор зобов’язався забезпечити їй та її сім’ї надання туристичної подорожі за маршрутом Україна – Туніс – Україна з терміном проживання у період з 11 липня по 18 липня. Жінка відразу ж заплатила 8870 гривень, а у червні – 24840 гривень.

Однак за декілька днів до початку відпочинку, як грім серед ясного неба, прозвучало: рейси скасовано. Турагент – підприємець, через якого оформлювали подорож, запропонувала інший тур, але сім’я відмовилася, бо довіру до туроператора було втрачено. Натомість люди просили повернути гроші. Підприємець видзвонювала до Києва, але марно.  Аж у середині вересня «Оазіс Тревел Україна» повідомило підприємця про те, що звернення про повернення коштів  прийняте та розглядається. Мовляв, компанія гарантує туристам повернення коштів, сплачених ними за відпочинок, що не відбувся внаслідок скасування рейсів авіакомпанією «Браво». До кінця вересня 2018 року планувалося затвердження порядку та умов повернення коштів, що будуть доведені до відома агентів та туристів. Усі питання, пов’язані з компенсацією, після затвердження порядку та умов повернення коштів мали вирішувати в індивідуальному порядку.

Варто сказати, що сама підприємець повелася чесно – вона без зволікань повернула людям свою винагороду – майже дві з половиною тисячі гривень. Але це була незначна сума, порівняно з тією, що втратила родина. Відтак, не маючи наміру чекати і не дуже вірячи, що очікування дасть якийсь результат, люди звернулися до суду.

Туроператор не виявив жодної зацікавленості до судового розгляду – ані відзиву на позовну заяву не надіслав, ані представника не скерував.

Стягнути з туроператора заплачені йому кошти та 20 тисяч гривень моральної шкоди – такі вимоги висунула сім’я. Останнє обгрунтовувала моральними стражданнями через те, що відпочинок не відбувся. Нервування навіть спричинило хвороби. Батькам болісно було дивитися, як сприйняла відміну довгоочікуваної подорожі до Тунісу їхня дитина.

Тернопільський міськрайонний суд став на бік позивачів і зобов’язав туроператора повернути їм  31136 гривень, а також сплатити 3 тисячі гривень як відшкодування моральної шкоди.

Гіркий досвід цієї сім’ї, якій довелося «з боєм» вибивати свої ж гроші, може стати в пригоді й іншим. Незабаром почнуться зимові свята, й багато українців мають намір поїхати на закордонний відпочинок. Хоча, як стверджують фахівці, у зв’язку з низьким матеріальним рівнем населення, туристична галузь перебуває на межі рентабельності. Люди, як правило, можуть дозволити собі дуже бюджетні тури. Багато хто надіється на «гарячу» поїздку.

Щоб не втрапити у халепу, слід ретельно обирати туроператора. Кажуть, що найкращий спосіб – дослухатися до «сарафанного» радіо, тобто до відгуків людей, які уже побували у закордонних вояжах. Для цього соціальні мережі – найефективніше джерело інформації. Надійно обирати туроператора, який на ринку давно. Хоча, і це не застраховує від «сюрпризів. Скажімо, «Оазіс Тревел Україна» на ринку з 1998 року. Радять ігнорувати занадто високу або підозріло низьку ціну, яка відрізняється від середньої на 20-30 відсотків. Чудес на ринку не буває, зазвичай за дешевими турами ховаються недобросовісні компанії. Стосовно «гарячих» путівок, «упійманих» через Інтернет, теж може бути або пан, або пропав. Замість обіцяного сервісу турист може отримати масу розчарувань.

42686726a82511e61ca072e59178cdbb (1)

Джерело: Свобода

Від admin