Фахівець – відмінний, рекомендації – хороші, досвід роботи – гідний, а нову роботу знайти не вдається який місяць. У чому полягають основні помилки, що найчастіше допускаються під час пошуку роботи, проаналізували експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.
- Обмежене коло пошуків. В основному пошукачі покладаються на «сарафанне радіо», своїх друзів і знайомих. Деякі розміщують резюме на спеціалізованих сайтах або самі проглядають вакансії. Ще рідше – вдаються до допомоги рекрутингових агентств. Але це саме той випадок, коли всі засоби є хорошими. Поставтеся до пошуку роботи як до роботи. Займайтеся цим системно і кілька годин на день, ведіть облік контактів. Самі телефонуйте менеджерам з персоналу компаній, що вас зацікавили. Це не нав’язливість, а проактивна позиція та аналіз ринку.
- Непривабливе резюме. Зараз у вільному доступі є маса шаблонів резюме і рекомендацій щодо їхнього складання. Приділіть цьому час. Виберіть кращий зразок, виділіть ключові слова. А краще напишіть дві-три різних заготовки CV – на різні вакансії. Періодично оновлюйте свою «візитну картку». Чого в жодному разі не можна робити у резюме – це обманювати і приписувати собі зайві навички та вміння, цей факт все одно розкриється, а ви безповоротно зіпсуєте свій імідж.
- Пасивність. Розіслали резюме, отримали відповідь з двох-трьох місць, сходили на одну співбесіду, де почули стандартне «ми вам зателефонуємо», і… завмерли в очікуванні. Не соромтеся, періодично нагадуйте про себе, пишіть, телефонуйте. Якщо ви вже дійшли до співбесіди, після її закінчення поцікавтеся – коли можна розраховувати на відповідь?
- Несерйозне ставлення до співбесіди. Розмова з потенційним керівником або начальником кадрового відділу чи HR-ом не гарантує прийом на роботу, але гарне враження істотно підвищує шанси отримати місце. На що звернути увагу:
– Неприпустимість запізнень. Цінуйте свій час і час роботодавця, адже закономірно може виникнути запитання: якщо спізнюєтеся на співбесіду – чи зможете вчасно приходити на роботу?
– Зовнішній вигляд. Не варто говорити, що спортивні штани, в’єтнамки, відверте декольте і рвані джинси будуть не доречними. Суворий офісний дрес-код можна не демонструвати, а от стриманий діловий стиль цілком підійде.
– Грамотна мова. Вміння висловлювати свої думки не завадить нікому. Постарайтеся виключити з мови слова-паразити, грубі і сленгові вислови.
– Зневажливе ставлення до тестів і опитувальників. Якщо ви дійсно скептично ставитеся до цих «психологічних іграшок», прийміть усе як гру і чесно відповідайте. Відмова може викреслити вашу кандидатуру зі списку кандидатів на посаду.
– Несерйозне ставлення HR-менеджера. Так, це не директор компанії і навіть не керівник вашого потенційного відділу, але ця людина – важливий посередник між пошукачем і управлінцем. Не вдасться продемонструвати свій професіоналізм йому – до керівництва взагалі можете не дійти.
- Невміння гідно себе оцінити. Тут є дві крайності: претендент на місце або дуже вже скромний і називає зарплату у два рази нижче ринкової, або необґрунтовано амбітний, претендує на шестизначну цифру, толком не вміючи пояснити, за що йому платити таку суму. І в тому, і в іншому випадку це говорить про невміння оцінити себе на ринку праці.
Пам’ятайте, що роботодавцям потрібні енергійні та активні кандидати, які не бояться відповідальності, цінують свій та чужий час і готові працювати на результат. Такі пошукачі швидко переходять у категорію співробітників.