Ігнорування правилами безпеки, довірливість, безпечність та небажання перевірити інформацію самостійно стали причиною того, що дві жительки Тернопільщини втратили гроші, які були на їхніх банківських картках.

Метод втрати грошей в обох випадках ідентичний. До потерпілих 13 липня на мобільний зателефонували невідомі. Чоловіки представилися працівниками банку і повідомили, що з карток невідомі намагаються зняти гроші.

Жінки без вагань надали невідомим усі особисті дані, а після того, як додзвонювач “допоміг” їм захистити електронний гаманець, у них щезли всі гроші.

Тернополянка втратила 32606 гривень, а в уродженки Кременеччини з двох карток зникло 68340.

Зрозумівши, що їх обдурили, потерпілі звернулися до поліції, аби ті допомогли повернути втрачене. Та чи вдасться це зробити – невідомо, бо гроші, як правило, зловмисники одразу перекидають на інші рахунки, переводять у криптовалюту чи знімають.

У цьому випадку єдине, що зв’язує два злочини це те, що невідомі дзвонили з номера, який починається (044), а це код номера Києва.

Правоохоронці неодноразово наголошували, що систему безпеки банку зламати неможливо, але завжди є ймовірність «подарувати» злодієві гаманець і вчасно не помітити, ввести свої дані на шахрайському сайті, довіритися комусь під впливом негативних емоцій чи сказати зайве.
А тому дбати про безпеку своїх грошей повинні особисто ви:

– зберігайте Ваш ПІН-код, логін і пароль від мобільного додатку в недоступному для інших місці і нікому їх не називайте;
– заблокуйте свою карту або номер фінансового телефону в разі крадіжки або втрати;
– заходьте в Інтернет-банк тільки з офіційних сайтів;
– не відвідуйте сумнівні сайти;
– ніколи не надавайте інформацію про свої карти третім особам, навіть якщо вони звертаються до вас нібито від імені банку;
– крім банкоматів, терміналів самообслуговування і POS-терміналів, запросити ПІН-код вашої картки може тільки система Інтернет-банку. Банк ніколи не просить продиктувати ПІН або пересилати його в повідомленні куди-небудь!
– якщо ви подзвонили в банк, співробітник може уточнити дівоче прізвище вашої матері або інше кодове слово, але співробітники банку не дзвонять клієнтам для уточнення цієї інформації;
– для отримання переказу на карту при продажу товару (через OLX або Aukro) необхідно вказати тільки номер карти. Вимога покупця назвати інші дані (CVV2-код, термін дії карти, баланс або тип карти) для переказу на вашу карту повинні викликати у вас підозри.