Літом українськими містами пройшла «хвиля» підняття тарифів на проїзд у громадському транспорті. Тепер навіть в малих та середніх містах люди змушені їздити за «київськими» цінами. Місцеві ради звинувачують у підвищенні тарифів непрофесійні дії уряду, – пише «Ternopolis».
Чому це відбулося
У більшості українських міст громадський транспорт залишається дотаційним. Громади зі своїх бюджетів регулярно доплачують за утримання транспорту, оскільки він виконує важливу соціальну функцію. Впродовж останнього року комунальному транспорту було особливо важко. Через карантин різко зменшилися пасажиропотоки. Обмеження кількості людей у салоні не дозволяють отримувати належний прибуток.
Через невиконання урядом своїх зобов’язань щодо компенсації для місцевих бюджетів різниці між «ринковою ціною» на газ і тією, що закладено у тариф для населення, навіть багаті громади більше не мають коштів на транспортні дотації.
Приклади, як збільшилися тарифи в українських містах
Рівне
З 1 червня здорожчав проїзд в автобусах та тролейбусах Рівного. Міськвиконком погодив збільшення вартості проїзду на 2 гривні, тож квиток у тролейбусі вартує 6, а в маршрутці – 8 гривень.
Львів
У Львові вартість однієї поїздки на маршрутці зросла до 10 гривень, на комунальному електротранспорті – до 8,50 грн.
Полтава
Не витримала навіть «найдешевша» Полтава. Із 17 липня за квиток у тролейбусі замість 3 гривень треба сплачувати 6 гривень, а в автобусах та маршрутках – 8 гривень замість п’яти.
Івано-Франківськ
З 12 липня у громадському транспорті Івано-Франківська почали діяти нові тарифи. Тепер за проїзд у приватних маршрутках пасажири сплачують 8 грн, а в комунальних автобусах і тролейбусах – по 10 грн. Заощадити зможуть лише власники транспортної картки.
Хмельницький
З 1 червня хмельничани теж їздять громадським транспортом за новими тарифами: тролейбус за 6 гривень, а автобус — 8 гривень. Такі розцінки передбачені рішенням виконавчого комітету.
Вінниця
З 1 серпня новий тариф на проїзд у Вінниці складає 8 грн. на всі три види муніципального транспорту: трамвай, тролейбус та автобус.
Яка ситуація в Тернополі
Тернопіль поки не піднімав ціну на проїзд у громадському транспорті. До цього часу міський голова Сергій Надал та його команда знаходили можливості компенсувати різницю між реальною вартістю проїзду і тарифом для пасажирів. Так, у серпні 2021 року виконавчий комітет виділив на фінансову підтримку КП «Тернопільелектротранс» 8 млн грн для забезпечення роботи підприємства.
Нагадаємо
У Тернополі впродовж літнього періоду включно з вихідними учні загальноосвітніх шкіл, вихованці середніх та професійно-технічних навчальних закладів, студенти вищих навчальних закладів денної форми навчання, які розташовані на території Тернопільської громади, мають можливість їздити у комунальному громадському транспорті безкоштовно.