Чи необхідно маркувати рідини для електронних сигарет марками акцизного податку? Чи треба підприємцю застосовувати РРО при торгівлі пивом? На основі яких критеріїв проводять перевірки платників-акцизників роздрібної торгівлі?
Нюанси податкового законодавства у цій сфері бізнесменам з Тернопільщини пояснив заступник начальника Головного управління ДПС в області Сергій Бабій. Найцікавіші питання та відповіді для читачів «Терену» підібрали у відділі пресслужби Головного управління Державної податкової служби (ДПС) у Тернопільській області.
– Несвоєчасно сплатили акцизний податок із роздрібної торгівлі. Які штрафні санкції очікувати тепер?
– Із 01.01.2021 року якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом, за результатами камеральної перевірки його притягують до відповідальності у вигляді штрафу.
Йдеться про стягнення у таких розмірах:
– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 5% погашеної суми податкового боргу;
– при затримці більш як 30 календарних днів, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу.
– Чи необхідно маркувати рідини, що використовуються в електронних сигаретах, марками акцизного податку? Цікавить питання і розміру самої марки…
– При виробництві на митній території України рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи ввезенні таких товарів на митну територію України платники податку зобов’язані забезпечити їхнє маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час розкривання товару.
Зазначу, кожна марка акцизного податку на рідини, що використовуються в електронних сигаретах, повинна мати окремий номер і позначення про квартал і рік випуску марки. Марки акцизного податку для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, мають такі ж розміри, як і марки акцизного податку для тютюнових виробів: довжина – 44 мл ± 0,25 мл, ширина – 20 мл ± 0,25 мл.
– Чи має право підприємець торгувати рідинами для електронних сигарет, маючи ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами?
– Так, може. Відповідно до ч. 23 ст. 15 Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю цигарками, мають право продавати рідини, що використовуються в електронних сигаретах, без отримання окремої ліцензії.
– За якими кодами бюджетної класифікації сплачують за ліцензії на право виробництва, роздрібної та/або оптової торгівлі алкогольними напоями, цигарками та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах?
– Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 р. №11 «Про бюджетну класифікацію» зі змінами затвердили таку Класифікацію доходів бюджету щодо плати за ліцензії на право виробництва, роздрібної та/або оптової торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах:
а) 22010500 – плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, дистиляту виноградного спиртового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
б) 22011000 – плата за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
в) 22011100 – плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах.
– Чи треба підприємцю-спрощенцю застосовувати РРО та/або програмне РРО при торгівлі пивом?
– Суб’єктам господарювання (у т. ч. платникам єдиного податку) для здійснення роздрібної торгівлі пивом, необхідно отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (із зазначенням винятково пивом) із обов’язковим обладнанням місця торгівлі РРО/програмним РРО та роздрукуванням відповідних розрахункових документів (формуванням електронних розрахункових документів), встановленої форми.
– На основі яких критеріїв ДПС проводить фактичні перевірки платників-акцизників роздрібної торгівлі?
– Найперше хочу нагадати: мораторій на проведення документальних і фактичних перевірок, що діє з 18 березня 2020 р. по останній календарний день місяця (включно), в якому завершиться дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не розповсюджується на проведення документальних позапланових перевірок із підстав, визначених п.п. 78.1.18, 78.1.20 Податкового кодексу України.
Окрім того, це стосується фактичних перевірок у частині порушення вимог закону з питань:
– обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
– цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
– обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
– здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва та обігу спирту етилового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального, з підстав визначених п. п. 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 Податкового кодексу.
До основних критеріїв, на основі яких здійснюють відбір платників для перевірок, потрапляють платники, що мають чинну ліцензію на роздрібний продаж підакцизних товарів і подають декларацію з нульовими показниками, здійснюють накопичення за даними звітності акцизних товарів тощо.
Джерело: Терен