У Тернопільському національному медичному університеті імені І.Горбачевського 4-26 квітня 2023 року відбулися курси з підвищення педагогічної компетентності «Як навчити студентів комунікувати (пацієнто-орієнтований підхід, особливості медичного консультування)» в яких взяли участь понад 40 освітян з різним стажем педагогічної роботи.
Курси були організовані і проведені центром вдосконалення педагогічної та фахової майстерності викладачів ТНМУ, який функціонує в університеті з 2022 року.
Куратори курсів – Оксана Сидоренко, Наталія Галіяш, Ірина Боровик та Софія Гусак – неодноразово були учасниками тренінгів з викладацької майстерності, ефективних комунікацій, зворотного зв’язку, фасилітації, організованих Україно-швейцарським проєктом «Розвиток медичної освіти» в Україні. Освітянки також є співавторками та розробниками навчального курсу «Людяність та емпатія в роботі медика».
Метою курсів було підвищити комунікативну та педагогічну компетентність викладачів університету. На зустрічах розглядали питання ефективного спілкування, правила вербальної та невербальної комунікації, бар’єри, які можуть стати перепоною в спілкуванні. Окрему увагу було приділено питанню зворотного зв’язку, правильній техніці надання та отримання; особистим кордонам, їх видам, побудові здорових кордонів при роботі з студентами та пацієнтами. Також на одній із зустрічей розглянули питання емпатії та співчуття, як працювати з емоціями за протоколом E-V-E, повідомляти погані новини за протоколом SPIKES. Викладачі працювали у малих групах з педагогічними кейсами, взятими з щоденної викладацької практики і колективно шукали найкращий варіант розв’язання певної педагогічної ситуації.
Курси відбулися у гібридному форматі – наживо та дистанційно, завдяки чому була можливість провести їх з використанням різних сучасних інтерактивних методик (робота в малих групах, групова дискусія, загальне обговорення, мозковий штурм, світове кафе), цифрових інструментів та освітньо-наукових ресурсів (Menti, Padlet, Google slides, платформа Lecturio).
Всі викладачі мали можливість відпрацювати інтерактивні методики та сучасні цифрові інструменти під час занять.
Доступ до презентацій, кейсів для групової роботи, навчальних матеріалів, посібників, відеоматеріалів та корисних ресурсів отримали всі слухачі курсів.
Дружня атмосфера на курсах та групова робота відповідала принципам горизонтального навчання.