Напередодні в змішаному форматі відбулося засідання відкритої дискусійної платформи «Словесники». Педагоги-словесники об’єдналися довкола дискусії на тему «Особливості навчання української мови й літератури в Новій українській школі».
Організатори – кафедра української мови та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу – запросили до участі в підсумковому засіданні учителів української мови й літератури ЗЗСО міста Тернополя, професорсько-викладацький склад філологічного факультету ТНПУ.
Доктор філологічних наук, професор, декан факультету філології і журналістики ТНПУ Тетяна Вільчинська привітала учасників заходу, наголосила на актуальності переосмислення навчання і виховання молодих поколінь українців засобами словесності.
Якісними, апробованими матеріалами з теорії і практики впровадження медіаграмотності на уроках української мови й літератури поділилася експерт програми «Вивчай та розрізняй», учитель-методист, учитель української мови й літератури Української гімназії імені Івана Франка Галина Балабан.
Кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української мови та методики її навчання ТНПУ Ольга Петришина й асистент кафедри, кандидат філологічних наук, консультант ТКМЦНОІМ Леся Гапон провели мінітренінг «Створення робочих навчальних програм мовно-літературної галузі в закладах вищої та загальної середньої освіти». Зокрема Ольга Петришина узагальнила результати співпраці педагогів-словесників міста та області, відзначила її ефективність, презентувала досвід створення робочих програм освітніх компонентів у ЗВО з проєкцією на програмотворення в ЗЗСО. Леся Гапон запропонувала покрокову методичну інструкцію створення робочої навчальної програми вчителем. Доповідачі акцентували увагу на зв’язку робочої навчальної програми із модельною програмою та обраним підручником.
Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії і методики української та світової літератури ТНПУ Наталія Грицак доповіла про інноваційні технології аналізу художнього тексту на уроках української словесності.
Учителі та викладачі-словесники окреслили перспективи подальшої спільної роботи, висловили віру в те, що прийдешній навчальний рік розпочнеться після перемоги в мирній Україні.
Асистент Леся Гапон,
доцент Ольга Петришина