Три місяці не їздить автобус у село Чеснівський Раковець Збаразької громади. Про це розповіла місцева жителька Марія Михайлечко. За її словами, це село за понад 25 кілометрів від Збаража.
“На ринок треба їхати, до лікарні, скрізь треба їхати. Купити якесь насіння треба, ще щось, а що, пішки піду?”, – каже жителька Чеснівського Раковця Ганна Сиротюк.
Фельдшерка Валентина Матусевич каже, у Чеснівському Раковці працює 21 рік. За її словами, раніше автобус тут їздив:
“В нас населення 200 людей. Нехай тут є старі і одинокі люди, але тут є і багатодітні люди, яким потрібна, наприклад, аптека. Ось є мама з багатодітної сім’ї. вона прийшла до мене, я їй призначення дала і вона пішла пішки до Заруддя – 12 кілометрів”.
Пенсіонерка Марія Михайлечко через відсутність транспорту писала звернення до облдержадміністрації. Каже, відповідь отримали 18 січня. У ній йдеться, що з перевізником провели профілактичну бесіду. Після цього, каже жінка, автобус на маршрут не повернувся:
“Машин нема, чекати немає чого на зупинці. Мусимо добиратися до Гніздичного. Туди йти – ноги болять. Що робити? Нам треба, щоб за нас хтось заступився”.
У селі Гніздичному живе близько тисячі осіб, каже староста Андрій Макух. За його словами, автобус в це село теж не їздить:
“То все один і той же маршрут – Тернопіль, Збараж, Гніздичне, Чеснівський Раковець”.
Жителька Гніздичного Неля Гупалюк каже, від села Заруддя додому йде пішки. Це більше семи кілометрів.
Голова Збаразької громади Роман Полікровський каже, автобуси не виїжджають на чотири маршрути з п’яти, які є в громаді. За його словами, перевізники кажуть, що через карантин виїжджати на рейси не вигідно. Роман Полікровський показує угоду з перевізником, який їздив до Чеснівського Раковця. В документі йдеться, що він укладений у 2018 році і дійсний до 2023 року. Зараз, через те, що перевізнику маршрут не вигідний – розробляють новий.
“Після того, як ми все опрацюємо, розробимо маршрут – оголосимо на нього конкурс. Він вже в розробці. Ми розпочали цю роботу ще заздалегідь. Думаю, найближчими днями будемо мати. Єдине, що тут є момент, що ми не хочемо розривати. Могли би вже розірвати цей договір, який є. Але не маючи ще нового і не оголосивши конкурсу – буде дуже немудро розірвати, бо сподіваємось, що перевізник дотримає слова, відремонтує автобус і ще буде їздити”, – каже Полікровський.
Перевізник, із яким укладений договір, Іван Бічак каже, його зараз немає у Збаражі. Телефоном розповів, їздити маршрутом до Чеснівського Раковця не хоче:
“Більше їздити туди не буду. 2 роки вже туди не їздив, забув, коли там був. Там ще племінник мій їздив. То є збитковий, бездотаційний бізнес”.
Адвокат Василь Михайлюк каже, договір з перевізником не дійсний:
“Сам договір укладався між районною адміністрацією і перевізником. На той момент замовником була районна адміністрація. На даний момент її вже немає. Відповідно, ідеальний варіант в цій ситуації – укладення нового договору, на підставі конкурсу, який проведе ОТГ. Відповідно, тоді можна надавати якісь пропозиції, зауваження чи претензії до перевізника”.
До Збаразької громади належать понад 50 населених пунктів, розповів Роман Полікровський. За його словами, її створили 25 жовтня 2020 року, після місцевих виборів.
Нагадаємо, 17 липня 2020 року Верховна Рада проголосувала за перерозподіл районів. Замість 17-ти, на Тернопільщині зараз 3. Через це розформували й райдержадміністрації.