Після багатьох років бюрократичних поневірянь, справа запуску власного аеропорту у Тернополі зрушила з «мертвої точки», хоча будуть потрібні значні інвестиції та управлінський досвід. Багаторічним лобістом запуску місцевого летовища виступає чинний міський голова Тернополя Сергій Надал, – пише «Ternopolis».
Аеропорт перебуває на балансі обласної ради. Як економіст та успішний управлінець очільник Тернополя, добре розуміє перспективи розвитку власного повітряного шлюзу. Тож неодноразово звертався з пропозиціями до обласної ради, але наштовхувався на перепону «політичної бюрократі» тих, хто не бажав співпраці зі свободівським мером.
Зрештою, у лютому 2021 року зроблено перший крок — створено спільне підприємство Тернополя та області, котре розпочне санацію аеропорту.
«Нарешті є підтримка і розуміння народних депутатів, обласної ради та ОДА. Ми зацікавлені в тому, щоб створити новий термінал, де прийматимуть пасажирів, де може працювати повноцінна митниця тощо, а тому готові до запуску роботи аеропорту. Пропозицію було обговорено з керівництвом обласної ради, на балансі якої знаходиться летовище, і ми створили спільне комунальне підприємство обласної та міської ради заради забезпечення роботи нового суб’єкта господарювання», — зазначив Сергій Надал.
Хто зможе реалізувати проєкт?
Міський голова Тернополя усвідомлює складність завдання. На сьогодні — це збитковий об’єкт, але може стати прибутковим за умови правильної стратегії.
«На сьогодні аеропорт, як і більшість регіональних летовищ, має низку проблем. Це у першу чергу борги. Але ці проблеми можна вирішити. Місто готове долучатися фінансово, знаходити і залучати інвесторів для досягнення мети — відновлення роботи аеропорту. Наступні кроки — виготовлення проектної документації, відновлення освітлення. Це довгий шлях, але ми робитимемо усе, що в наших силах, аби впровадити в життя цю ініціативу, адже для розвитку економіки нам потрібен працюючий аеропорт», – зазначив Сергій Надал у своєму коментарі.
Які перспективи?
Варто зауважити, що Сергій Надал має досвід реалізації амбітних проєктів. Більше 10-ти років тому саме він розпочав глибоку реформу житлово-комунальної сфери, що сьогодні дозволяє суттєво скоротити витрати газу та електроенергії. За часів попередньої каденції Сергія Надала, місто практично самотужки збудувало розв’язку Гаївського моста, по-суті, реалізувавши проєкт державного значення. Тож, очевидно, що і аеропорт розвиватимуть враховуючи всі деталі.
Експерти ж відзначають перспективність запуску аеропорту у Тернополі завдяки зручному географічному положенню нашого міста, що дозволить забезпечити необхідну для міжнародного перевізника кількість пасажирів.
На сьогодні летовище вже відвідали представники кількох міжнародних лоукостерів, які сформували перелік вимог до нього. Очевидно, що ці вимоги врахують під час розробки проєктно-кошторисної документації.