Запровадження нової системи моніторингу податкових накладних та розрахунків коригування – питання, яке сприяло конструктивному діалогу представників громадськості під час чергового засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Тернопільській області, яке відбулося днями. У заході взяв участь в.о. начальника ГУ ДПС в області Валерій Лісницький.

Звертаючись до присутніх, він зазначив: «Податкова служба у своїй роботі продовжує дотримуватись ризик орієнтованого підходу. Вважаю, суб’єкти господарювання, які працюють в правовому полі,сплачують належні платежі до бюджетів, створюють робочі місця, тобто працюють чесно, повинні мати підтримку та захист з боку держави та закону. Ті ж, хто нечесний на руку, мають зустрічати опір з боку держави, вони повинні почуватися дискомфортно, звісно, у своїй діяльності порушники повинні відчути і жорсткі законодавчі перешкоди».

Валерій Лісницький зазначив, що запровадження системи моніторингу податкових ризиків при реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування сприятиме підтримці легального бізнесу та протидіятиме незаконному відшкодуванню податку на додану вартість. Це порівняно новий механізм. Його суть у тому, що в автоматичному режимі аналізуються  податкові накладні за результатами задекларованих звітних показників платника із наявною в податкових органах інформацією, яка відображає специфіку господарської діяльності такого платника. «Презентована ця система була ще у 2017 році. Вона пройшла декілька етапів змін та удосконалень і довела свою ефективність», – поділився він.

Посадовець нагадав, що сьогодні порядок зупинення реєстрації податкових накладних регулюється Постановою Кабінету Міністрів від 11 грудня 2019 року №1165, яка набрала чинності із січня цього року. Даний документ внесено ряд змін. «Для прикладу, рішення про реєстрацію або відмову за результатами розгляду пояснень та копій документів скорочено із 7 до 5 робочих днів. Також платник може оскаржити рішення в адміністративному порядку, що забезпечує швидше досудове вирішення спору. Крім цього, платник може подати в електронному вигляді інформацію та копії щодо спростування відповідності критерію ризиковості документів до комісії регіонального рівня, яка приймає рішення упродовж 7 робочих днів. Так зводиться до мінімуму безпосереднє спілкування платника із податковою», – роз’яснив Валерій Лісницький.

Очільник ГУ ДПС в області також поінформував про створення тематичної «гарячої» лінії з питань стану обробки податкових накладних та електронної звітності за номером 0 800 501 007 (напрямок 0). «Крім цього, щовівторка у приміщенні Головного управління ДПС у Тернопільській області відбувається засідання комісії з даного питання, куди можуть прийти представники бізнесу й отримати роз’яснення, консультацію. Адже податкова служба готова до конструктивного діалогу з бізнесом, оскільки так ми можемо почути реальну оцінку апробації законодавчих новацій», – підсумував керівник податкового відомства краю.

реєстра

Від admin