Працевлаштування – це дорога з двостороннім рухом. Роботодавці обирають кандидатів, кандидати обирають роботодавця. Більше того: наразі останнє слово все більше переходить саме до пошукачів. Адже через низку факторів ринок кандидатів скорочується, а роботодавці, які відчувають кадровий голод, змушені вступати у битву за таланти. HeadHunter Україна дослідив, якими критеріями керуються пошукачі при виборі роботи і роботодавця та яка кореляція між цими критеріями і професійним досвідом кандидата.

У дослідженні найкращих роботодавців України, яке проходило з 10 вересня до 16 грудня 2018 року, вивчалась думка респондентів, аби визначити, що цінують пошукачі в роботодавцеві та на що звертають увагу, обираючи компанію. На розсуд респондентів було подано понад 20 критеріїв, які, за результатами опитування, можна розділити на три групи:

 

  • мають найбільше значення на початку кар’єрного шляху (досвід роботи пошукача до 2 років);
  • більш значущі для пошукачів, які вже здобули певний досвід (3-5 років);
  • пріоритетні для кандидатів зі значним професійним досвідом (більше 6 років).

Звісно, цей розподіл до певної міри умовний. Адже розвиток значущості більшої частини критеріїв відбувається хвилеподібно.

Так, для фахівців, які лише розпочинають свій професійний шлях та мають досвід до 2 років, більшу вагу мають: рівень заробітної плати, можливість кар’єрного зростання, посада, графік роботи, колектив, наявність програм стажувань, відгуки про компанію у відкритих джерелах, розташування офісу, популярність бренда та рекомендації знайомих.

Фінансовий аспект є найвагомішим для фахівців будь-якого професійного стажу. Саме він очолює ТОП-3 основних причин, через які українці шукають нове місце трудової діяльності, та найбільше мотивує респондентів виїжджати на роботу за кордон. Проте зі зростанням професійного стажу значущість рівня заробітної плати трохи зменшується.

Саме для молодих фахівців найбільшу вагу мають відгуки про компанію у відкритих джерелах. Зі зростанням професійного досвіду значущість цієї інформації певною мірою зменшується, але не деактуалізується повністю. Так, серед професіоналів із досвідом роботи понад 10 років кожен п’ятий звертає увагу на те, як оцінюються інші про потенційного роботодавця. Водночас кандидати з різним професійним стажем неоднаково оцінюють авторитетність каналів для отримання відгуків. Проте ТОП-3 джерел пошуку інформації про роботодавців незмінний для всіх пошукачів: це job-сайти, сайти компаній та рекомендації знайомих.

Кандидати, які вже здобули певний досвід та демонструють стаж від 3 до 5 років, найчастіше при виборі роботи та роботодавця звертають увагу на можливості професійного розвитку та навчання за рахунок компанії, технічну оснащеність і комфортність робочого місця, інноваційність підходів до роботи, корпоративну культуру та місце в бізнес-рейтингах.

Оскільки більшість пошукачів цієї категорії є представниками «покоління Y», то їм важливо знайти не просто роботу, а своє місце. Для «ігреків» важливо те, як взагалі робота, яку вони виконують, пов’язана з їхніми особистими цінностями та місією. Щодо важливості професійного розвитку та навчання, то у сучасному світі, щоб залишатися затребуваним, конкурентним і високооплачуваним фахівцем на ринку праці, необхідне перманентне самовдосконалення. З цією метою, згідно з опитуванням HeadHunter Україна, 62% респондентів постійно читають професійну літературу, майже половина – використовує онлайн-курси, доступні в Інтернеті, а 40% відвідують семінари і конференції за професійним спрямуванням.

До останньої категорії критеріїв, що є пріоритетними для професіоналів зі стажем понад 6 років, входять зміст та масштабність завдань, офіційне працевлаштування, наявність іноземних інвестицій/міжнародного капіталу, стабільність компанії, особистість керівника та соціальна відповідальність компанії.

Цікаво, що ця група пошукачів звертає увагу й на наявність програм стажування. Загалом цей критерій має значення всього для двох груп пошукачів: початківців та досвідчених професіоналів. Якщо перші розглядають такі програми як можливості для навчання, професійного зростання та кар’єрного розвитку, то для другої категорії наявність стажувань може бути ознакою стратегічного мислення та далекоглядності компанії. В цілому аналіз бази вакансій та резюме hh.ua 2018 року демонструє, що у ТОП-5 сфер, у яких українські компанії пропонують стажування, входять роздрібна торгівля, фінансовий сектор, послуги для бізнесу, продукти харчування та інформаційні технології.

 

гроші

Від admin