Компанія McDonalds прийняла рішення розпочати діяльність у Тернополі. Відтак у нашому місті незабаром з’явиться заклад міжнародної компанії-лідера у галузі швидкого обслуговування, – пише “Галас”.

Міський голова Тернополя позитивно оцінив прихід у наше місто світового гіганта. «Ми цінуємо, що світові компанії інвестують у розвиток Тернополя, адже такі кроки допоможуть нашому місту ставати більш привабливим для туристів та покращити діловий клімат, окрім того, це також нові робочі місця для самих мешканців і нові надходження у бюджет міста», – зазначає очільник Тернополя Сергій Надал.

Вже в найближчі роки в нашу державу «зайдуть» трансконтинентальні бренди – IKEA, H&M, Ryanair… В Україну загалом повірили.

Нові податки та робочі місця

Спробуємо проаналізувати, що дасть місту відкриття McDonalds з економічної та стратегічної точок зору, а вже чи харчуватися фаст-фудом чи ні, тернополяни вирішать самі.

mcdonalds

Перший і найбільш явний позитив від відкриття McDonalds у Тернополі – це збільшення податків до бюджетів різних рівнів та нові робочі місця. Треба підкреслити, що McDonalds вже давно довів, що він є справним платником податків, а всю зарплату персоналу виплачує офіційно з виплатою всіх відрахувань. Тобто, тернополяни мають змогу отримати гідне місце праці зі стовідсотково «білою» зарплатою. Це також унікальна можливість для молоді отримати перший досвід роботи відразу в компанії світового рівня. Адже відомо, що McDonalds набирає навіть студентів без досвіду роботи. Це їх стратегія у всьому світі.

«Зелена карта» для іноземних приватних інвестицій

Але найголовніші переваги для Тернополя після відкриття McDonalds – у найближчому майбутньому.

Так вже сталося історично, що прихід у те чи інше місто цього всесвітнього бренду – це своєрідна мітка чи «зелена карта» для великого приватного іноземного інвестора: у це місто можна і треба вкладати гроші, тут можна і треба відкривати свої підприємства, тут добра влада, з якою можна і треба співпрацювати.

Тернопіль довго йшов до цієї «зеленої карти». У 2010 році після тривалого періоду політичних скандалів та «склоків» у Тернополі нарешті утвердилася стабільна влада. Це дало «зелене світло» для світових інвестиційних фондів та грандів. З міською радою почали працювати іноземні державні та недержавні інвестори, банки. Вони перші повірили новій міській владі та побачили, що з нею можна мати справу. Відповідно, місто отримало більше фінансових можливостей для розвитку інфраструктури. Місто стало кращим, привабливішим та зручнішим. І ось настав час для великих приватних компаній, приватних міжнародних інвесторів.

 

І, як кажуть, процес вже пішов. Окрім McDonalds, у Тернопіль вже зайшла велика ІТ-компанія «Future Processing» зі 100% європейськими інвестиціями. Вона зареєструвала своє представництво у Тернополі та має намір у 2018 році створити до ста робочих місць у нашому місті. Середня заробітна плата у цій компанії має становити 30 000 гривень. А це вже європейські зарплати не у Європі, а в Тернополі.

«Зелена карта» для туристів

Як свідчать дослідження відомого у світі видання The Economist, у містах, де відкриваються ресторани McDonalds, втричі збільшується туристичний потік. Тобто, McDonalds є «зеленою картою» для туристів.

Задіяні у туристичному бізнесі тернополяни могли вже прочитати, що великі міжнародні туристичні компанії більш активно пропонують тури у міста, де представлені міжнародні великі бренди: насамперед, ресторанні та готельні. Тому вже у найближчій перспективі Тернопіль може стати одним з центрів туристичних маршрутів для іноземців на західній Україні. А це додаткові гроші у міський бюджет та заробітки для тернополян. Зрозуміло, що туристи будуть залишати гроші не лише у McDonalds.

Польський досвід: від «глухої провінції» до великого європейського міста

Правдивість наших тверджень можна побачити на прикладі відомих для багатьох тернополян польських міст, таких як Люблін чи Жешув. Після «заходу» у ці міста великих міжнародних брендів, у тому числі й McDonalds, вони почали активно розвиватися й розширюватися. Якщо на початку 2000-х Люблін та Жешув були такою собі «глухою провінцією», то тепер це процвітаючі великі європейські міста з власним виробництвом та великими торговими центрами.

Тернопіль має всі підстави повторити цей шлях. Наше місто також активно розвивається, вже найближчим часом почнеться будівництво двох нових торгівельних центрів у напрямку на Березовицю і Смиківці, заплановані нові виробництва. Польський досвід показує, що за доброї влади навіть середні та малі міста можуть стати великими економічними й туристичними центрами. А це дає шанс нарешті повернути українців додому. Щоб тернополяни не їхали по світах на заробітки, а змогли отримати європейську роботу у рідному місті.

Василь Тотовицький

Від admin