Тернопільщина може отримати власну техногенну катастрофу, якщо обласне керівництво залишатиметься бездіяльним. Йдеться про нагальну потребу ремонту Гаївського моста, адже саме він є важливою складовою траси міжнародного значення, – пише «Місто».

Загальнообласна проблема на балансі міста

Минулого року після обстеження шляхопроводу на об’їзній дорозі Тернополя було ухвалено рішення заборонити рух великогабаритного вантажного транспорту загальною вагою понад 8 тонн через Гаївський міст. У міськвиконкому виявилося достатньо підстав для цього: за висновками дорожників, подальша експлуатація моста в режимі основного шляхопроводу матиме єдиний наслідок — руйнування конструкцій. Варто зазначити, що Гаївський міст використовується переважно транзитним транспортом. Саме на транзит припадало до 90% усього транспортного потоку.

gaiv-mist-2018-1

Єдиний, хто постійно говорив про цю проблему і пробував зрушити її вирішення з «мертвої точки», була міська влада, яка й виділила кошти на проведення необхідних проектних робіт, а також готова внести свою частку у ремонтні роботи. Враховуючи, що загальна вартість першого їх етапу становить близько 45 млн. грн, для самого Тернополя вирішення проблеми є непідйомною з фінансової сторони справою. Відтак у виконкомі ухвалили тимчасове рішення поки що обмежити рух, аби не сталося біди. Паралельно велися активні переговори з урядом щодо сприяння проведенню реставраційних робіт. Глава уряду Володимир Гройсман, перебуваючи у Тернополі кілька місяців тому, пообіцяв виділити необхідні кошти. Однак чи справді ці гроші будуть?

Гроші є — потрібна добра воля

Наприкінці минулого року очільник Тернопільської ОДА Степан Барна повідомив, що цього року Тернопільщина має отримати на дороги рекордну суму. Щоправда, невідомо, чи потрапить хоча б частина цих коштів на ремонт багатостраждального Гаївського мосту, яким користуються транзитери, що прямують через нашу область. Хоча міст і на балансі міської ради, однак, якщо станеться біда, – проблема буде спільною.

Окремі користувачі у мережі Інтернет навіть сумно жартують про те, що «швидше збудують Керченський міст, ніж відремонтують Гаївський». А наразі усе навантаження прийняла на себе траса Р-41. Це призводить до знищення дорожнього покриття і перевитрат коштів на поточні ремонти. За рік дорогу фактично знищили. В той час, як єдина альтернатива — Гаївський міст, працює на межі своїх потужностей. І якщо впродовж найближчих місяців область не долучиться до його відновлення, то споруду доведеться закрити взагалі. Це єдиний крок, який допоможе уникнути можливих аварійних ситуацій. Адже в Україні вже були такі приклади, як, скажімо, коли обвалився Шулявський міст у Києві, і лише дивом обійшлося без жертв.

Проте закриття Гаївського мосту матиме для Тернопільщини негативні економічні наслідки. Адже практично буде паралізовано рух однією з міжнародних трас – М-19. А це вже удар по іміджу всієї України, який вже навіть завтра може стати реальністю через байдужість і зволікання з боку тих, хто мав би чи не найбільше піклуватися про реноме держави.

Микола Петрівський

Від admin