Податківці відповіли на гострі запитання

Днями у Тернопільській ОДПІ відбулась «гаряча» лінії щодо надання адміністративних послуг в Центрі обслуговування платників. На запитання додзвонювачів відповідав начальник управління обслуговування платників Володимир Гузенков.

До Вашої уваги актуальні запитання й відповіді на них.

Я підприємець, на спрощеній системі оподаткування. Чи може податкова дати копію моєї поданої звітності за 2016 рік, яка потрібна для банку? Чи ця інформація є конфіденційною?

Стосовно конфіденційної інформації, то зазначу, що відповідно до статті7 Закону України ще від 13 січня 2011 року «Про доступ до публічної інформації» конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов.

Розпорядники, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди – лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Стаття 10 даного Закону передбачає, що кожна особа має право доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається.

Розпорядники, які володіють інформацією про особу, зобов’язані, зокрема, надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.

Отже, Ви, як суб’єкт господарювання – підприємець, можете отримати (завірити) копію звітності, що була раніше подана до податкової інспекції.

 

Знаю, що обов’язкове використання печаток відмінили, але я, як підприємець, зробив її, адже потрібно для окремих внутрішніх касових документів. Чи потрібно повідомляти податкову про наявність печатки?

 

Ні, не потрібно, адже жоден нормативно-правовий акт з питань оподаткування не передбачає обов’язку платника податків повідомляти контролюючі органи про отримання або знищення печатки.

 

В квітні цього року я поштою вислав декларацію про доходи (здаю в найм квартиру), оскільки був за межами області. Але нещодавно мені зателефонували з податкової і сказали, що така декларація мною не подана. Як бути? Документального підтвердження з пошти я не маю. Чи такий спосіб подання уже відмінений?

Ні, такий спосіб подання не відмінений. Він узаконений статтею 49 Податкового кодексу України, де зазначено, що податкова декларація, розрахунок чи звіт подається за вибором платника податків, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідної податкової інспекції не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації .

Тепер, звернімось до п. 6 Порядку оформлення поштових відправлень з вкладенням матеріалів звітності, розрахункових документів і декларацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 28 червня 1997 року № 799, в якому сказано, що на поштовому відправленні у нижній правій його частині відправником пишеться найменування одержувача та його адреса в такій послідовності: назва вулиці, номер будинку, найменування населеного пункту, району, області.

Найменування відправника та його адреса пишеться у лівій верхній частині поштового відправлення в порядку, передбаченому для написання адреси одержувача.

Поштовий індекс на листах пишеться стилізованими цифрами чорнилом або кульковою ручкою (за винятком червоного, жовтого та зеленого кольорів).

У верхній частині поштового відправлення відправник робить позначку «Звіт».

Відправник заповнює бланк рекомендованого повідомлення про вручення на своє ім’я або на ім’я особи, якій належить надіслати повідомлення після вручення поштового відправлення адресату, складає опис вкладення поштового відправлення у двох примірниках із зазначенням у ньому найменування одержувача та його адреси, поіменного переліку предметів, загальної вартості вкладення і підписує його.

Пунктом 49.6 ст. 49 Податкового кодексу визначено, що у разі втрати або зіпсуття поштового відправлення чи затримки його вручення контролюючому органу з вини оператора поштового зв’язку, такий оператор несе відповідальність відповідно до закону. У такому разі платник податків звільняється від будь-якої відповідальності за неподання або несвоєчасне подання такої податкової декларації.

Платник податків протягом п’яти робочих днів з дня отримання повідомлення про втрату або зіпсуття поштового відправлення зобов’язаний надіслати поштою або надати особисто (за його вибором) контролюючому органу другий примірник податкової декларації разом з копією повідомлення про втрату або зіпсуття поштового відправлення.

Однак, хочу наголосити, що незалежно від факту втрати або зіпсуття такого поштового відправлення чи затримки його вручення платник податків зобов’язаний сплатити суму податкового зобов’язання, самостійно визначену ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених ПКУ.

Коментарі закриті.