Перевізники проти монополізму (фото)

Попереджувальну акцію непокори провели перевізники Тернополя, 8 лютого, під стінами міської ради. Вони категорично не погоджуються з умовами конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Мовляв, у такий спосіб з них створять колгосп. Натомість місцева влада стверджує, що його умови є цілком законними та апробованими.

Нині чимало тернополян зранку не змогли вчасно потрапити на роботу. В усіх мікрорайонах на деякі маршрутки доводилось чекати півгодини, а той більше. Люди скаржилися на незадовільний рух громадського транспорту.

– На маршрутку №19 я чекала зранку близько 20 хвилин. Не розумію в чому справа? – обурюється Зоряна Шкільна. – Спізнилася на роботу. Всі маршрутки нині були переповнені. Просто жах!

Вимагають справедливих умов конкурсу

І мало-хто знав, що головна причина ситуації, яка склалася з рухом транспорту в місті , – мітинг перевізників. Її провели представники «Спілки перевізників і власників пасажирських автобусів Тернопільщини» під будівлею міської ради. До її складу входить 36 фірм та підприємств, у власності яких є 132 автобуси. Організатори пікету зупинили 1/3 громадського транспорту в Тернополі – 70 машин, аби їх почули.

– Основна наша вимога – рівноцінне формування об’єктів конкурсу перевезення. Він відбудеться 28 лютого. Згідно з умовами конкурсу перевізники, які мають 5-10 одиниць транспорту, не зможуть прийняти участі в ньому, – стверджує голова міської організації «Спілки перевізників і власників пасажирських автобусів Тернопільщини» Віктор Намака. – Об’єкт конкурсу встановлений у розмірі 100 машин, тобто непропорційно. Проте нині ніхто з перевізників немає такої кількості машин. Тоді, як раніше об’єктом конкурсу був один або два маршрути. Тому ми не можемо долучитися до конкурсу.

Влада перевізників не чує

Натомість влада, як запевняє пан Віктор, хоче добровільно-примусово всіх перевізників «зігнати» в «Міськавтотранспорт», хоча там немає жодної машини. Про попереджувальний мітинг перевізники попереджали міського голову, каже чоловік.

–         У четвер представники «Спілки перевізників і власників пасажирських автобусів Тернопільщини» були на прийомі у мера і зареєстрували свого листа. У документі чітко зазначили, що в разі не надходження відповіді, ми тимчасово припинимо рух транспорту, – продовжує Віктор Намака.

Умови конкурсу нагадують колективізацію за часів радянської влади, коли в людей все забирали і створювалися колгоспи. Так вважає приватний перевізник Зеновій Стецина

– Чиновники хочуть зібрати 100 машин і загнати їх в парк, що на Тролейбусній, де немає нормальної бази. Це нам створить неабиякі проблеми, через які ми не зможемо працювати дальше, – обурюється пан Зеновій. – Ми будемо як квартиранти. Хоча, аби купити транспорт, ми брали кредити, заставляли власні квартири. А тепер свій транспорт маємо віддати владі. Натомість посадовці будуть керувати нашими машинами, а ми будемо сплачувати кредити. Вже неодноразово зверталися у різні інстанції, де нас годують лише обіцянками.

Хочуть підняти ціни на проїзд до 2 грн

Відтак, мітингувальники акцентували основні свої вимоги насамперед на умовах конкурсу перевезення. Вони вимагають, щоб його об’єктом був, як і раніше, один або два маршрути.

Однак стосовно вартості проїзду в маршрутках, то це питання вони теж зачепили.

–  З подорожчанням пального в інших обласних центрах вже давно зросла ціна на проїзд в маршрутках. У Тернополі це питання постійно відтягується, – каже пан Віктор. – Ми розуміємо, що в нашій області найнижча заробітна плата в Україні. Втім, перевізники на межі виживання. Ми не вимагаємо підвищення вартості проїзду до 2,5 грн, як всі говорять. Нас цілком влаштовує 2 грн.

З новими умовами перевезення не погоджується тернополянин, водій однієї з маршруток Михайло Шнай.

– Якщо у мого начальника заберуть маршрут, я залишусь без роботи. А центр зайнятості чим мені допоможе? Основний заробіток я приношу додому. Дружина не працює. А треба ж якось жити, – говорить пан Михайло. – Якщо ми з дружиною не платитимемо за квартиру, буде рости пеня. Тоді доведеться продавати помешкання і залишитись без даху над головою. Я нині прийшов на страйк, бо в мене зараз склалася безвихідна ситуація.

Наразі перевізники чекають на діалог з представниками відповідної комісії по перевезенню, щоб все-таки знайти консенсус в цій ситуації.

 

 

Юля КВІТКА



Коментарі закриті.